Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası |
Dersin amacı |
: |
Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Topluluklar, sıra dışı olaylar toplumsal sorunlar ve insanların yaşamları ile ilgili konuşmalarda kullanılabilecek önemli kelimeleri kullanabilme. Okuduğu paragrafın ve dinlediği metnin ana fikrini bulabilme. Okuduğu ve dinlediği metinlerden çıkarımda bulunabilme. Okuduğu ve dinlediği metinlerdeki gerçek bilgi ile yorum arasındaki farkları ayırt edebilme. Paragraf türlerini ayırt edebilme. Paragraf organizasyonun temel öğelerinin (konu cümlesi, gelişme, sonuç cümlesi, birlik, tutarlılık ve bağlılık) bilgisi. Dinleme ve okuma yaparken tutum ya da fikirleri anlamada içerikteki ipuçlarını kullanabilme. Karşılıklı konuşmaları başlatabilme ve sürdürebilme. |
Dersin içeriği |
: |
Bu derste, öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri okuma-anlama, yazma, dinleme- anlama ve konuşma becerilerini geliştirebilmelerine olanak sağlayan bir öğretim programı izlenmektedir. |
Kaynaklar |
: |
Traveller B1+ Students Book ; H.Q. Mitchell MM Publications |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Dersin tanımı ve tanıtımı |
2 |
Şimdiki zaman ve geniş zaman Duyguları betimleyici sıfatlar ve ?konuşma? etkinliğine ilişkin eylemler Metnin genel mesajını anlamak için okuma Belirli bilgileri bulmak için hızlı okuma Belirli bilgileri bulmak için kısa diyaloglar dinleme |
3 |
Metnin genel mesajını anlamak ve ayrıntıları bulmak için okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma Sıfatlardan isim türeten ekler üzerinde çalışma Kıyaslama yapmaya yönelik yapılar Görüşme metni dinleme Sayılabilen-sayılamayan isimler |
4 |
Hafta 1 ve 2 içeriklerinin gözden geçirilmesi Belirli bilgileri bulmak için hızlı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma ?Past Simple? ve ?Past Progressive? kullanımı Sıklıkla karıştırılan seyahat etmeye yönelik sözcüklerin gözden geçirilmesi |
5 |
?ed? ve ?ing? takılarıyla biten sıfatlar İsimlerden türetilmiş sıfatlar İnsanlari ve mekanları betimlemeye yönelik sıfatlar ?Past Perfect Simple? ve ?Past Perfect Progressive? Belirli bilgileri bulmak için kısa diyaloglar dinleme |
6 |
Hafta 5 ve 6 içeriklerinin gözden geçirilmesi Parça bütünlüğünü tamamlayan tümceleri metne yerleştirme Metinden sözcük anlamı çıkarma Meslekleri betimlemeye yönelik isimler ve sıklıkla karıştırılan sözcükler ?Present Perfect ve Perfect progressive |
7 |
Verilen ifadeleri konuşucularla eşleştirmeye yönelik dinleme İş konusunda seçenek değerlendirme ve sebep sunma konuşma etkinliği İş başvurusu örneğinin içerik ve yapı olarak irdelenmesi Verilen ana hatları kullanarak iş başvuru mektubu yazma |
8 |
Metnin genel mesajını ayrıntıları bulmak için okuma Metinde geçen bilinmeyen sözcüklerin anlamını çıkarma Eylem-isim eşdizim sözcükler ?Defining? ve ?Non-defining? sıfat cümlecikleri Belirli bilgileri bulmak için bir radyo programı dinleme |
9 |
ARA SINAV |
10 |
İngiliz ve Amerikan İngilizcesinde farklı kullanılan sözcükler ?Should? ?Ougt to? ?had better? yapıları Örnek bir avantaj-dezavantaj kompozisyonun metin ve dil özellikleri açısından incelenmesi Bir konuda avantaj ve dezavantaj kompozisyonu yazma |
11 |
Hafta 7?den 10? a kadar olan içeriğin gözden geçirilmesi Metnin genel mesajını anlamak ve ayrıntıları bulmak için okuma Metinde geçen bilinmeyen sözcüklerin anlamını çıkarma Eylem- edat eşdizim kullanımı Eylemlerden türeyen isimler ?Future tenses? |
12 |
Metinde geçen bilinmeyen sözcüklerin anlamını çıkarma Sözcük türeten önekler ve sonekler Koşul cümleleri Belirli bilgi bulmaya yönelik görüşme metni dinleme Konuşma aktivitesi |
13 |
?in? ve ?out of? edatlarını içeren öbek ifadeler ?must?, ?have to?, ?need? yapıları Bir şikayet mektubu örneğinin metin ve dil özellikleri açısından incelenmesi Bir şikayet mektubu yazımı |
14 |
Hafta 11?den 13 `e ders içerğinin gözden geçirilmesi 13. hafta yazma etkinliği geri bildirimi ve genel değerlendirme |
15 |
Final sınavı |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |