EĞİTİM
Ders Detayı

İNG112 - Dil Becerileri II

2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
İNG112 - Dil Becerileri II
Program Teorik saat Uygulamalı saat Yerel kredi AKTS kredisi
Lisans 3 0 3 3
Zorunluluk : Zorunlu
Önkoşul ders(ler) : -
Eşzamanlı ders(ler) : -
Veriliş biçimi : Yüz yüze
Öğrenme ve öğretme teknikleri : Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası
Dersin amacı : Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin öğrenme çıktıları : Diyaloglarda geçen önemli ifadeleri ve değişik zamanları kullanabilme Dinleme ve okuma metinlerinden çıkarım yapabilme Resmi ve gayrıresmi dil kullanımını ayırt edebilme. Dinleme veya okuma metninin ana fikrini bulabilme Değişik türde mektup yazabilme. Gerçeği fikirden ayırt edebilme. Fikir ve tavır ayırt etmek için içerik ipuçlarını kullanabilme. Karşılıklı konuşma başlatma ve sürdürme.
Dersin içeriği : Bu derste, öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri okuma-anlama, yazma, dinleme- anlama ve konuşma becerilerini geliştirebilmelerine olanak sağlayan bir öğretim programı izlenmektedir.
Kaynaklar : Traveller B1+ Students Book ; H.Q.Mitchell MM Publications;
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular
1 Dersin tanımı ve tanıtımı
2 Metnin genel mesajını ve ayrıntıları bulmak için hızlı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma "Get" "Go" "Have" "Take" eylemleriyle kullanılan eşdizim sözcükler "Infinitives" ve "Gerunds" Belirli bilgi bulmaya yönelik kısa diyaloglar dinleme
3 Metin bütünlüğünü tamamlayan tümceleri metne yerleştirme Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma Topluluk isimleri Sıfat+ edat öbek sözcükler "May", "Might", "Could", "Must", "Can't" yapıları Verilen ifadeleri konuşmacıyla eşleştirmeye yönelik dinleme
4 2. hafta ve 3. hafta içeriğinin gözden geçirilmesi Metnin genel mesajını anlamak ve ayrıntıları bulmak için detaylı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma "-ion" ve "-ant" ekleriyle türetilmiş isimler Edilgen yapılar
5 Belirli bilgi bulmaya yönelik görüşme metni dinleme Bir konuda duygu ve düşüncelerini belirtmeye yönelik kalıp ifadeler ve çevre kirliliği hakkında konuşma etkinliği Edat içeren sözcük öbekleri Bileşik isimler Edilgen yapılar
6 Doğal afetlere ilişkin sözcükler ve doğal afetler hakkında konuşma etkinliği Sıklıkla karıştırılan sözcükler ?Clauses of Concession? Bir konuda görüş bildiren bir mektup örneğinin incelenmesi Bir konuda görüş bildiren bir mektup yazımı
7 4. Haftadan 6. Haftaya kadar olan içeriğin gözden geçirilmesi Metnin genel mesajını anlamak ve ayrıntıları bulmak için detaylı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma Dolaylı aktarım ifadeler
8 Verilen ifadeleri konuşucularla eşleştirmeye yönelik dinleme Bir konuda duygu ve düşüncelerini belirtmeye yönelik konuşma etkinliği Bir konuda tavsiyeler veren bir mektup örneğinin incelenmesi Bir konuda tavsiye veren bir mektup yazımı
9 ARA SINAV
10 ?time? sözcüğü içeren kalıp ifadeler ?-ness?, ?-ure?, ?-dom? ve ?-hood? ekleriyle türetilmiş isimler Dolaylı aktarım soru ifadeleri Radyo programı dinleme Farklı spor etkinliklerinin avantajları ve dezavantajları hakkında konuşma
11 8 ve 10. Haftaların ders içeriğinin tekrarı Metnin genel mesajını anlamak ve belirli bilgileri bulmak için hızlı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma Sıklıkla karıştırılan sözcükler Sıfat+edat sözcük öbekleri ?Unreal Past?
12 Metnin genel mesajını anlamak ve belirli bilgileri bulmak için hızlı okuma Metni kullanarak sözcük anlamı çıkarma ?take? eylemi içeren kalıp ifadeler Renk sözcükleri içeren deyimler Koşul cümleleri (type 3)
13 Belirli bilgileri bulmak için bir radyo programı dinleme konuşma etkinliği Ettirgen yapılar Bir probleme çözüm öneren kısa bir kompozisyonun incelenmesi Bir probleme çözüm öneren kısa bir kompozisyon yazımı
14 Genel tekrar Geri bildirim
15 FINAL SINAVI
16 .
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Devam 0 0
Laboratuar 0 0
Uygulama 0 0
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Projeler 0 0
Seminer 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Ara Sınavlar 1 50
Genel sınav 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Süre (saat) Toplam iş yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse özgü staj (varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) 14 2 28
Sunum / Seminer Hazırlama 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi 0 0 0
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel sınava hazırlanma süresi 1 10 10
Toplam iş yükü 30 25 90
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri Katkı düzeyi
1 2 3 4 5
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer.
4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır.
5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir.
7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.
8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar.
9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır.
11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir.
12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir.
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek