Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz-yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım; Soru-Yanıt; Problem Çözümü |
Dersin amacı |
: |
Elektrik ve elektronik mühendisliğinde hesaplamalar için gerekli olan matematiksel uslamlama, birleşimsel çözümleme, ayrık yapılar ve algoritmik düşüncenin temellerini vermek. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; 1. Matematiksel mantık yürütmenin temel ilkelerini kavrar ve kullanır; 2. Ayrık yapılarla ispat yapar; 3. Hesapsal problemlerin doğasını anlar, çözüm ve algoritma geliştirir; 4. Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan kümeler, veri bağıntıları, çizgeler ve ağaçlar ile ilgili temel bilgileri anlar ve uygular. |
Dersin içeriği |
: |
1. Mantığın temelleri; 2. İspatın temelleri; 3. Kümeler, fonksiyonlar, seriler, toplamlar, matrisler; 4. Algoritmalar ve karmaşıklık; 5. Sayılar kuramı; 6. Tümevarım ve özyineleme; 7. Sayma; 8. Özyineleme bağıntıları, içerme-dışlama; 9. Bağıntılar; 10. Çizgeler; 11. Çizgelerde en kısa yol problemleri; 12. Ağaçlar ve uygulamaları; 13. Ağaçlarda sıralı gezinme, kapsayan ağaçlar |
Kaynaklar |
: |
Discrete Mathematics and Its Applications, Eighth Edition, Kenneth H. Rosen |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |