EĞİTİM
Ders Detayı
ELE112 - Elektrik Mühendisliğine Giriş Laboratuvarı
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE112 - Elektrik Mühendisliğine Giriş Laboratuvarı
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 0 | 3 | 1 | 2 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE110 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Soru-Yanıt, Deney, Diğer: 'ELE 110 Elektrik Mühendisliğine Giriş' dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Dersin amacı, öğrencilerin 'ELE 110 Elektrik Mühendisliğine Giriş' dersi ile edindikleri kuramsal konuları deneysel çalışmalarla desteklemek, ölçüm parametrelerini öğretmek ve elde edindikleri devre teorilerinin deneysel sonuçlarını değerlendirme kabiliyetlerini geliştirmektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Basit devre kurmayı öğrenir, Temel ölçüm ekipmanlarını kullanır, Devre üzerinde değişkenler belirler ve ölçümlerini gerçekleştirir, Basit elektronik devre elemanlarının (diyot vb.) çalışma prensibini öğrenir, Kuramsal ve uygulama sonuçlarını birarada gözler ve değerlendirir. |
Dersin içeriği | : | 1. DC devrelerde gerilim, akım ve direnç değerlerinin ölçülmesi, 2. DC ölçüm cihazlarının (voltölçer, akımölçer vb.) iç direncinin deneysel olarak değerlendirilmesi, 3. DC devrelerde Thévenin, Norton teoremleri ve süperpozisyon ilkesinin deneysel olarak sınanması, 4. DC devrelerde güç ölçümleri, 5. Diyodun DC devrelerdeki temel davranış durumlarının incelenmesi 6. Transistörün DC devrelerdeki temel davranış durumlarının incelenmesi |
Kaynaklar | : | Deney Föyleri. ; Nilsson J.W. ve Riedel S.A., Electric Circuits, 10. ed., Pearson, 2015.; Hayt W.H. ve Kimmerly J.E., Engineering Circuit Analysis, 8. ed., McGraw Hill, 2012.; C. C. Hu, Modern Semiconductor Devices for Integrated Circuits, 2010.; Boylestad ve Nashelsky, Electronic Devices & Circuit Theory, Pearson, 11. ed., 2012. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Devre benzetim yazılımlarının tanıtımı |
2 | Deney 1 için ön çalışma (rapor vb.) |
3 | Deney 1: DC devrelerde gerilim, akım ve direnç değerlerinin ölçülmesi |
4 | Deney 2 için ön çalışma (rapor vb.) |
5 | Deney 2: DC ölçüm cihazlarının (gerilimölçer, akımölçer vb.) iç direncinin deneysel olarak değerlendirilmesi |
6 | Deney 3 için ön çalışma (rapor vb.) |
7 | Deney 3: DC devrelerde Thévenin, Norton teoremleri ve süperpozisyon ilkesinin deneysel olarak kanıtlanması |
8 | Deney 4 için ön çalışma (rapor vb.) |
9 | Deney 4: DC devrelerde güç ölçümü |
10 | Deney 5 için ön çalışma (rapor vb.) |
11 | Deney 5: DC devrelerde diyotların düz ve ters besleme durumlarının incelenmesi |
12 | Deney 6 için ön çalışma (rapor vb.) |
13 | Deney 6: DC devrelerde transistörlerin çalışma prensiplerinin incelenmesi (bağımlı kaynak ilişkisi vb.) |
14 | Çalışma haftası |
15 | Genel sınav |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 6 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 6 | 3 | 18 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 6 | 4 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam iş yükü | 14 | 20 | 55 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek