EĞİTİM
Ders Detayı
ELE124 - Bilgisayar Programlama
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE124 - Bilgisayar Programlama
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE122 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme. Diğer: "ELE 122 Bilgisayarlar ve Programlama Laboratuvarı" dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Dersin ilk ve öncelikli amacı öğrecinin C programlama dilini kullanarak programlamaya giriş bilgileriyle donanmasıdır. Bunun için program analiz, farklı yöntemlerle program yazabilme ve bir sonuca ulaşabilme, verimli program yazma, yazılan programın anlaşılır ve kurallara uygun bir şekilde dokümantasyonun yapılması, programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması ve ayrıca modüler bir yazılım oluşturma yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Derste yapısal programlamanın temel taşları verilmeye çalışılmaktadır ve bununla ilgili olarak C programlama dilinde örnekler verilmektedir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci, 1. Yüksek seviye bir programlama dili öğrenmiş olur, 2. Karşılaştığı bir problemi bilgisayar problemi olarak modeller, 3. Kurduğu problemi hangi algoritmalar ve programlama teknikleri ile çözebileceğini, değişik algoritmaların birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir. |
Dersin içeriği | : | Program yapıları ve yüksek seviye programlama dillerine girişProgram analizi. Problem çözümleme. Algoritmaların program olarak uygulanması.Programlardan hata ayıklama.Veri okuma ve depolama.Veri türleri. Kontrol yapılarına girişKarar verme yapıları .İfadeler, karakter dizileri. Hazır işlevler ve kullanıcı işlevleri. Döngü ve iç-içe döngü yapıları.Altyordamlar. Diziler ve indisler. Formatlı çıkış ve dosyalar. İşlev göstergeçleri. Argüman olarak işlevler.Özyineleme. Saklama kavramı ve dinamik veri yapıları. Giriş ve çıkış özellikleri. İfadeler, karakter dizileri. Diziler ve göstergeçler. |
Kaynaklar | : | Deitel P, Deitel H., C How to Program, Pearson. Hanley J, Koffman E., Problem Solving and Program Design in C, Pearson. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Program formları ve yüksek seviye programlama dillerine giriş. İlk C programı, hafıza konseptleri, C dilinde aritmetik. |
2 | Program analizi. Problem çözümünün tanımlanması. Sözde kod, If-else karar verme yapıları, whiledöngü yapıları. |
3 | for, switch, do...while, breakvecontinueifadeleri. |
4 | İşlevler. Modüler programlama ve başlık dosyaları. |
5 | Diziler |
6 | İşlev göstergeçleri |
7 | İşlev göstergeçleri |
8 | Arasınav |
9 | Özyineleme |
10 | C karakterleri ve karakter dizileri |
11 | Formatlı giriş ve çıkış |
12 | Dosya işleme |
13 | Veri yapıları, numaralandırma |
14 | Dinamik veri depolama, giriş/çıkış yönlendirme |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam iş yükü | 30 | 46 | 150 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek