Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE203 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Soru-Yanıt, Deney, Diğer: 'ELE 203 Devre Kuramı I' kuramsal dersi ile birlikte alınması gerekmektedir. |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilerin 'ELE 203 Devre Kuramı I' dersi ile edindikleri kuramsal konuları deneysel çalışmalarla desteklemek, ölçüm parametrelerini öğretmek ve elde ettikleri devre teorisi bilgisinin deneysel sonuçlarını değerlendirme kabiliyetlerini geliştirmektir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Temel ölçüm ekipmanlarını kullanır, Devre üzerinde değişkenler belirler ve ölçümlerini gerçekleştirir, Zamanla değişen devre tepkilerini sığa ve bobin devreleri üzerinden inceler, Kuramsal ve uygulama sonuçlarını birarada gözler ve değerlendirir. |
Dersin içeriği |
: |
1. DC devrelerde gerilim ve akım değerlerinin ölçülmesi, Kirchhoff yasalarının, Thevenin ve Norton teoremlerinin ve güç korunumunun deneysel olarak sınanması, 2. Osiloskop ile sinyallerin genliğinin, frekansının ve fazının ölçülmesi, 3. Lissajous örüntülerinin analizi, 4. Birinci dereceden RL devrelerinin tepkilerinin deneysel olarak incelenmesi, 5. Birinci dereceden RC devrelerinin tepkilerinin deneysel olarak incelenmesi, 6. İkinci dereceden RLC devrelerinin tepkilerinin deneysel olarak incelenmesi. |
Kaynaklar |
: |
Deney Föyleri. ; Nilsson J.W. ve Riedel S.A., Electric Circuits, 10. Baskı, Pearson- Prentice Hall, 2015.; Hayt W.H., Kimmerly J.E., Engineering Circuit Analysis, 8. Baskı, Mc.Graw Hill, 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Devre benzetim yazılımlarının tanıtılması |
2 |
Deney 1 için ön çalışma (rapor vb.) |
3 |
Deney 1: DC devrelerde gerilim ve akım ölçümleri, Kirchhoff yasaları, Thévenin ve Norton eşdeğer devreleri ve güç hesapları |
4 |
Deney 2 için ön çalışma (rapor vb.) |
5 |
Deney 2: Sinyallerin genliğinin, frekansının ve fazının ölçülmesi |
6 |
Deney 3 için ön çalışma (rapor vb.) |
7 |
Deney 3: Lissajous örüntüleri |
8 |
Deney 4 için ön çalışma (rapor vb.) |
9 |
Deney 4: Birinci dereceden RL devrelerinin tepkileri |
10 |
Deney 5 için ön çalışma (rapor vb.) |
11 |
Deney 5: Birinci dereceden RC devrelerinin tepkileri |
12 |
Deney 6 için ön çalışma (rapor vb.) |
13 |
Deney 6: İkinci dereceden RLC devrelerinin tepkileri |
14 |
Çalışma haftası |
15 |
Genel sınav |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |