EĞİTİM
Ders Detayı
ELE324 - İletişim Kuramı I
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE324 - İletişim Kuramı I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE301 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE326 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE326 İLETİŞİM KURAMI LABORATUVARI I dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Dersin amacı aşağıdaki becerileri öğrencilere kazandırmaktır: - Elektronik haberleşmede kipleme ve kipçözme kavramlarını anlamak - Temel analog haberleşme sistemlerinin yapılarını anlamak - Haberleşmede gürültü kavramını, matematiksel temsilini ve gürültünün analog haberleşme sistemlerine etkisini anlamak |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Bant geçirgen kiplenmiş sinyallerin karmaşık aşağıbant gösterimini kullanabilmek Temel analog haberleşme yöntemlerini öğrenmek Uyumlu alıcıyı ve faz kaymasının etkisini anlamak Kiplemedeki güç etkinliği ve bantgenişliği etkinliğini anlamak Haberleşmede gürültünün modellenmesini, gürültü analizi için kullanılan temel yöntemleri ve temel analog sistemlerin gürültü performansını bilmek |
Dersin içeriği | : | I. Fourier dönüsümleri ve özelliklerinin gözden geçirilmesi. Sinyallerin doğrusal sistemlerden iletimi. Süzgeçler. II. Genlik kiplemesi (AM). Taşıyıcısı bastırılmış çift yan bant kiplemesi (DSB-SC) III. Hilbert dönüşümleri. Bant-geçirgen sinyallerin kanonik gösterimi. Bant-geçirgen sistemler. IV. Yan bantların süzülmesi, artık yan bant modülasyonu, tek yan bant kiplemesi (SSB). V. Açı kiplemesi. Sıklık kiplemesi (FM) VI. Olasılıksal süreçler, ilinti fonksiyonu, güç izgesel dağılımı VII. AM kiplemesinde gürültü VIII. FM kiplemesinde gürültü |
Kaynaklar | : | Haykin S., Communication Systems, 4th Ed., Wiley, 2001. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Fourier dönüsümleri ve özelliklerinin gözden geçirilmesi. Sinyallerin doğrusal sistemlerden iletimi. Süzgeçler. |
2 | Genlik kiplemesi (AM) |
3 | Taşıyıcısı bastırılmış çift yan bant kiplemesi (DSB-SC) |
4 | Hilbert dönüşümleri. Bant-geçirgen sinyallerin kanonik gösterimi |
5 | Yan bantların süzülmesi, artık yan bant modülasyonu, tek yan bant kiplemesi |
6 | Frekans bölmeli çoğullama |
7 | Açı kiplemesi |
8 | Darbant FM |
9 | Genişbant FM |
10 | Ara sınav |
11 | Olasılıksal süreçler |
12 | Olasılıksal süreçler |
13 | AM kiplemesinde gürültü |
14 | FM kiplemesinde gürültü |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam iş yükü | 29 | 29 | 146 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek