EĞİTİM
Ders Detayı
ELE338 - Mikroişlemci Mimarisi ve Programlama Laboratuvarı
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE338 - Mikroişlemci Mimarisi ve Programlama Laboratuvarı
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 0 | 3 | 1 | 2 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE336 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Deney, Diğer: ELE336 MİKROİŞLEMCİ MİMARİSİ VE PROGRAMLAMASI dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Intel tabanlı mikroişlemci eğitim seti kullanılarak bu mimari ve işleyisi ile ilgili uygulama geliştirilmesi. Eğitim seti üzerinde bulunan 8086, hafıza ve çevre birimlerinin bir bütün olarak çalısma esaslarını incelemek. Bu birimlerle ilgili mikroişlemci dersinde anlatılan bilgilerin pekişmesi için uygulama gelistirmek. Gerçekleştirilen uygulamalar, hem bu birimlerin nasıl kullanılacağını kavramaya hem de yüksek seviye ve assembly dilinin kullanımını geliştirmeye yöneliktir. Kullanılan eğitim setleri bilgisayar destekli olduğundan yüksek seviye yazılmış programların eğitim setine nasıl yükleneceği, çalıstırılacağı ve gerekirse program akışlarının kontrol edilmesi, bu dersin kapsamı ve hedefleri arasında yer almaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Assembly ve yüksek seviyede programlamaya yönelik çalışmalar yapar, Karşılaştığı bir problemi bir mikroişlemciye uygun bir şekilde donanımsal ve yazılımsal olarak çözer, Mühendislik eğitiminde ve sonrasında ihtiyaç duyacağı tasarım araçlarını tanır. |
Dersin içeriği | : | İşlemcilerin mimarisi ve işleyişi, bellek bağlama, G/Ç (Giriş ve Çıkış) birimlerinin bağlanması, belleğe haritalanmış ve doğrudan G/Ç, derleyici ve dil yapısı komut seti, komutların yapısal özellikleri, sınıflandırması ve kullanımı konularında uygulamalar, farklı komutlarla programlama, yığıt ve altyordamlar, kesme işlemleri ve kullanımı, tuş takımı göstergelerin bağlanması, programlanabilir arabirim yongaları ve çevre birimler üzerine uygulamalar. |
Kaynaklar | : | Brey B., The Intel Microprocessors, Prentice Hall,; Mazidi & Mazidi, The 80x86 IBM PC and Compatible Computers, Prentice Hall ; Antonakos J., An Introduction to the Intel Family of Microprocessors, Prentice Hall; Triebel and Singh, The 8088 and 8086 Microprocessors: Programming, Interfacing, Software, Hardware and Applications, Prentice Hall; Irvine, Assembly Language for Intel Based Computers, Prentice Hall; Thomas B.,Computer Architecture and Logic Design, McGraw Hill |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Ön hazırlık |
2 | Ön hazırlık |
3 | Ön hazırlık |
4 | Mikroişleyiciler ve mikrobilgisayarlar tanıtım, Bellek bağlama uygulamaları |
5 | G/Ç (Giriş ve Çıkış) birimlerinin bağlanması uygulaması, Belleğe haritalanmış ve doğrudan G/Ç. |
6 | Mantık İşlemleri ve Gecikmeler |
7 | Arasınav |
8 | Yığıt ve altyordamlar uygulamalar |
9 | Ön hazırlık |
10 | Ön hazırlık |
11 | Aritmetik işlemler uygulamalar, çokduyarlıklı aritmetik uygulamalar |
12 | Ön hazırlık |
13 | Ön hazırlık |
14 | Kesme islemleri ve kullanımı, Veri dönüştürücülerin bağlanması. |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 |
Laboratuar | 6 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 6 | 4 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 7 | 1 | 7 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam iş yükü | 22 | 22 | 60 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek