Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE354 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Deney, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE 354 DENETİM SİSTEMLERİ dersiyle birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
ELE 354 dersinde anlatılan bilgilerin uygulamalar yardımıyla pekiştirilmesi. Açık ve kapalı devre denetim sistemlerinin örnek devrelerle incelenmesi. Çeşitli dönüştürücüler ve bunların uygulamalardaki görevleri hakkında bilgi edinilmesi. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci 1. Geribeslemeli denetim sistemlerinin tasarımını ve gerçekleştirmesini bilir. 2.Laboratuvar yöntemlerini, araçlarını ve denetim mühendisliği uygulamalarını bilir ve kullanır. 3.Denetim elemanlarını tanır ve denetim sistemi deneyi kurar. 4.Laboratuvar deney sonuçlarını özlü ve eksiksiz bir rapor olarak hazırlar. |
Dersin içeriği |
: |
Giriş ve çıkış dönüştürücüleri (konum, sıcaklık, basınç, akış hızı, nemlilik, hız, ivme, ışık seviyesi, ses seviyesi) Sinyal işleme devreleri (karşılaştırıcı, yükseltici ve çevirici devreler) Görüntüleme aygıtları Temel aç/kapa denetim sistemleri Konum denetim sistemleri Hız denetim sistemleri Sıcaklık denetim sistemleri Sıklık tepkisinin deneysel olarak elde edilmesi Denetim sistemlerinin zaman tepkilerinin elde edilmesinde bilgisayar yazılımlarının kullanımı |
Kaynaklar |
: |
[1] Ogata K., Modern Control Engineering, 5/e, Prentice Hall, 2010.; [2] Dorf R.C., and Bishop R.H., Modern Control Systems, 12/e, Prentice Hall, 2011.; [3] Franklin G.F., Powell J.D, and Emami-Naeini A., Feedback Control of Dynamical Systems, 6/e, Prentice Hall, 2010.; [4] Golnaraghi F., and Kuo B.C., Automatic Control Systems, 9/e, John Wiley, 2009.; [5] Nise N.S., Control Systems Engineering, 6/e, John Wiley, 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Denetim Sistemleri Laboratuvarının öğrencilere tanıtılması |
2 |
Giriş ve çıkış dönüştürücüleri: konum, sıcaklık, basınç, akış hızı |
3 |
Giriş ve çıkış dönüştürücüleri: nemlilik, hız, ivme, ışık seviyesi, ses seviyesi |
4 |
Sinyal işleme devreleri: karşılaştırıcı, yükseltici ve çevirici devreler |
5 |
Görüntüleme aygıtları |
6 |
Temel aç/kapa denetim sistemleri |
7 |
Konum denetim sistemleri - Bölüm 1 |
8 |
Konum denetim sistemleri - Bölüm 2 |
9 |
Hız denetim sistemleri - Bölüm 1 |
10 |
Hız denetim sistemleri - Bölüm 2 |
11 |
Sıcaklık denetim sistemleri - Bölüm 1 |
12 |
Sıcaklık denetim sistemleri - Bölüm 2 |
13 |
Sıklık tepkisinin deneysel olarak elde edilmesi |
14 |
Denetim sistemlerinin zaman tepkilerinin elde edilmesinde bilgisayar yazılımlarının kullanımı |
15 |
Genel sınava hazırlık haftası |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |