EĞİTİM
Ders Detayı
ELE401 - Mezuniyet Projesi I
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
ELE401 - Mezuniyet Projesi I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 0 | 3 | 1 | 3 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE301 ELE315 ELE345 ELE336 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Deney, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi |
Dersin amacı | : | Mezuniyet projesinin amacı öğrencinin daha önce almış olduğu derslerdeki beceri ve bilgileri kullanarak birden çok gerçekçi kısıtı ve mühendislik standartlarını içeren bir ana tasarım deneyimi edinmesidir. İki derslik serinin ilk dersi olan bu derste öğrenci verilen gereksinimleri sağlayan bir sistem, bileşen veya süreç tasarımı içeren bir projeye başlar. Birden çok gerçekçi kısıt ve uygun mühendislik standartları öğrenci tarafından belirlenir. Bu dersin sonunda öğrenci olası çözümler geliştirir ve tasarım seçeneklerini ve/veya tasarım parametrelerini belirler. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Tasarım probleminin birden çok gerçekçi kısıtlarını ve uygun mühendislik standartlarını belirler Tasarım probleminin olası çözümlerini bulmak için araştırma yapar Daha önceki derslerde edindiği bilgi ve becerileri kullanır, tasarım problemi için gerekli olan daha fazla bilgiyi edinmek için araştırma yapar Tasarım seçeneklerini ve/veya tasarım parametrelerini belirler Bir ön tasarım önerir ve ön tasarım raporunu hazırlar |
Dersin içeriği | : | Bu ders tasarım projesi ile ilgili aşağıda verilen maddeleri içerir. Aşağıda verilenlerin hepsi öğrencinin dönem sonunda hazırlayacağı bir raporda açıkça belirtilir. 1. Proje tanımı 2. Mühendislik standartları ve birden çok tasarım kısıtları 3. Daha önceki derslerde edinilmiş çalışma bilgisi ve öğrencinin problem hakkında yapmış olduğu araştırmanın sonucunda edilinmiş olan bilgi 4. Olası çözümler, her bir çözümün avantaj ve dezavantajlarının tartışılması 5. Tasarım problemi için bir ön tasarım 6. Ön tasarım için tasarım seçenekleri ve/veya tasarım parametreleri |
Kaynaklar | : | Öğrenci ve ilgili öğretim üyesi tarafından belirlenir. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Proje çalışması. |
2 | Proje çalışması. |
3 | Proje çalışması. |
4 | Proje çalışması. |
5 | Proje çalışması. |
6 | Proje çalışması. |
7 | Proje çalışması. |
8 | Proje çalışması. |
9 | Proje çalışması. |
10 | Proje çalışması. |
11 | Proje çalışması. |
12 | Proje çalışması. |
13 | Proje çalışması. |
14 | Proje çalışması. |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 60 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam iş yükü | 14 | 6 | 84 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek