EĞİTİM
Ders Detayı
ELE408 - Endüstriyel Denetim
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE408 - Endüstriyel Denetim
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 6 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE354 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ödev |
Dersin amacı | : | Bu ders ögrencileri kontrol mühendisliği alanında realistik ve etkili çözümler geliştirebilir bir seviyeye çekmeyi hedeflemektedir. Bu hedefe yönelik olarak endüstiyel ortamda ön plana çıkan kontrol ve otomasyon problemleri ve bu problemlere yönelik olarak kullanılabilecek mühendislik yaklaşımları ve yöntemleri çalışılacaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci 1. Kontrol ve otomasyon mühendisliği problemlerini formüle ve analiz eder 2. Otomasyon ve kontrol sistemlerinin mimarilerini geliştirir ve tasarlar 3. Alternatif sensör ve eyleyici teknolojilerini karşılaştırmalı olarak çözümler ve teknoloji seçimi yapabilir 4. Elektronik enstrümantasyon ve kontrol sistemlerinin temel seviye tasarımını yapabilir 5. Endüstriyel kontrol problemleri için geri besleme döngüleri tasarlar |
Dersin içeriği | : | Endüstriyel Kontrol ve Otomasyon Problemlerinin Yapısı ve Doğası Endüstriyel Süreçlerin Modellenmesi Sensör ve Eyleyici Cihaz Teknolojileri PLC ile Otomasyon Kontrol Sistemleri Mimarisi ve Tasarımı |
Kaynaklar | : | ? D.Bailey, E.Wright, Practical SCADA for Industry, Elsevier, 2003.; ? T.L.M.Bartelt, Industrial Control Electronics, 7.Ed., Delmar Learning, 2001.; ? R.N. Bateson, Introduction to Control System Technology, 7. Ed.,; ? Prentice Hall, 2002.; ? Bennett, Real Time Computer Control, 2. Ed., Prentice Hall, 1993.; ? J.P. Bentley, Principles of Measurement Systems, 2nd. Ed., Longman, 1988.; ? A.Bodur, Pratik DCS: Dağıtılmış Kontrol Sistemleri, Bileşim Yayıncılık, 2006.; ? A.Bodur, G.Dinçer, C.Gerçek, Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme, Infogate, 2001. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Endüstriyel Kontrole Giriş |
2 | Dinamik Sistem Modelleri |
3 | Endüstriyel Süreçlerin Modellenmesi |
4 | Ölçmenin Temelleri |
5 | Sensör Teknolojisi |
6 | Eyleyici Teknolojisi ve Elektrikli Sürücüler |
7 | Sinyal Uyumlandırma ve Veri Toplama |
8 | Ara Sınav |
9 | Sıralı Denetim ve PLC Denetleçler |
10 | Sürekli Süreçler ve PID Denetleçler |
11 | İleri Seviye Kontrol Mimarileri |
12 | Çokdeğişkenli Sistemlerin Denetimi |
13 | Gömülü Kontrol Sistemleri |
14 | Endüstriyel Bilgisayar Ağları Teknolojisi |
15 | Genel Sınav Hazırlık Haftası |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam iş yükü | 40 | 59 | 164 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek