Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE407 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Deney, Diğer: ELE407 SAYISAL SİNYAL İŞLEME dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden sayısal sinyal işleme uygulamalarında kullanılan sinyallerin hem zaman hem de frekans alanındaki analizini ve işlenmesini sağlayan temel yöntemleri Matlab, Labview vb. bir ortamda programlayarak uygulamasını öğrenmiş olmaları beklenir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Sinyal işleme problemlerini tanır, .Ç.2. Karşılaştığı bir problemi uygun olarak modeller, Kurduğu problemi hangi algoritmayla çözebileceğini, değişik algoritmaların , Derste öğrendiği teknikleri ve algoritmaları projelerde kullanır, Güncel algoritmaları takip edip anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği |
: |
(a) Sayısal bir sinyalin üretimi ve Ayrık Zaman Fourier dönüsümü ve özelliklerini anlaması ve verilen bir sayısal sinyalin örnekleme hızını değiştirebilmesi, (b) Transfer fonksiyonu, fark (diffrence) denklemi ve dürtü yanıtı arasındaki bağıntıları anlayabilmesi, (c) Verilen değisik sinyallere göre en uygun nicemleyiciyi tasarlaması, (d) Sayısal bir IIR (Sonsuz Dürtü Yanıtlı) Filtreyi Butterworth ve Chebyshev yaklaşımlarını kullanarak tasarlayabilemesi, (e) Pencerelemeyi ve onun izge üzerindeki etkilerini anlaması ve istenilen bir FIR filtreyi pencereleme yöntemi kullanarak tasarlayabilmesi, (f) Filtrelemenin (Doğrusal evrişimin), AFD (DFT) ve dairesel evrişim yöntemleri kullanılarak gerçekleştirebilmesi ve verilen bir konuşma veya imge sinyalinin bu yöntemler kullanılarak filtrelenebilmesi, amaçlanmıstır. |
Kaynaklar |
: |
1- Oppenheim, A.V., ve Schafer , R.W., Discrete-Time Signal Processing, Pearson, 2010.; 2- Ders Notları. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |