Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE425 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Soru-Yanıt, Gözlem, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Deney, Diğer: ELE425 İLETİŞİM KURAMI II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Dersi başarıyla bitirmiş öğrencilerin analogdan sayısala ve sayısaldan analoğa dönüşüm (ADC/DAC) ile sayısal iletişim yöntemlerinin donanım ve benzetim ortamında uygulaması beklenir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi bitirmiş bir öğrenci, Ö.Ç.1. ADC/DAC dönüşümleri ile sayısal iletişim tekniklerinin temellerini kavrar. Ö.Ç.2. farklı kipleme yöntemleri arasındaki görece (dez)avantajları karşılaştırır. Ö.Ç.3. sayısal iletişim sistemlerini donanım ve yazılım olarak modeller. Ö.Ç.4. AWGN ve ISI kanalları anlar ve muhtemel problemleri aşmak için uygun teknikler kullanır. Ö.Ç.5. iletişim sistemlerinin test, ölçüm, kalibrasyon, yapılandırmasında kullanılan ölçüm aletlerini kullanmayı öğrenir. |
Dersin içeriği |
: |
Örnekleme ve yeniden inşa etme, Darbe genlik kipleme, Zaman bölmeli çoğullama, Darbe zaman kipleme, Darbe kod kipleme, Farksal darbe kod kipleme, Delta kipleme, Taban bant veri iletim metotları, Göz diyagramları, Sayısal modülasyon yöntemleri: ASK, PSK, FSK. |
Kaynaklar |
: |
? Laboratuvar el kitabı; ? Şafak, M., Digital Communications, Ders notları, 2012; ? Haykin, S., Communication Systems (4?üncü baskı), Wiley, 2001; ? Sklar, B., Digital Communications (2?nci baskı), Prentice Hall, 2001 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |