Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE444 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Deney, Proje Tasarımı/Yönetimi, Diğer: ELE444 ANTENLER VE YAYILMA dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Bu ders, öğrencilerin, ELE 444, Antenler ve Yayılma dersinin oluşturduğu kuramsal temel üzerinde; Anten parametrelerinin temelleri, Anten parametrelerinin ölçümü, Mikrodalga linklerinin anlaşılması, Mikroşerit anten tasarımı kapsamında gerçek hayat problemlerini tanımaları, takım çalışması ve proje planlamasının aşamalarını anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Anten parametrelerinin önemini anlamıştır. Anten parametrelerini ölçebilir. Bir mikrodalga linkini inceleyebilir. Verilen kısıtlar altında bir mikroşerit anteni tasarlayabilir, benzetimini yapabilir, üretebilir ve ölçebilir. Takım çalışması yapmıştır. |
Dersin içeriği |
: |
Anten parametrelerinin tekrarı, Işıma örüntüsü ve anten kazancının ölçümü, Yayılım hattında bir mikrodalga linkinin incelenmesi, Bir benzetim yazılımı yardımıyla mikroşerit anten tasarlanması, Mikroşerit antenin üretilmesi, Mikroşerit antenin giriş empedansının ölçülmesi, Mikroşerit anten tasarım sürecinin ve ölçüm sonuçlarının sunumu. |
Kaynaklar |
: |
1) Collin, R.E., Antennas and Radiowave Propagation, McGraw Hill, 1988.; 2) Balanis, C.A., Antenna Theory, John Wiley and Sons, New York, 1997.; 3) Laboratuar El Kitabı.; 4) Anten Tasarımı Projesi için Kullanılan Yazılımların El Kitapları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Anten laboratuvarı, deney cihazları ve ölçüm sistemlerinin tanıtılması |
2 |
Anten tasarım/ benzetim yazılım paketlerine giriş, tasarım projesi takımlarının oluşturulması |
3 |
Deney 1: Anten parametrelerinin ölçümü: Işıma örüntüsünün çizimi |
4 |
Proje, 1. Bölüm: Mikroşerit anten teorik tasarımı |
5 |
Deney 2: Anten kazancı ölçümü (Boynuz anten) |
6 |
Proje, 1. Bölüm: Mikroşerit anten teorik tasarımı |
7 |
Deney 3: Doppler frekans kaymasının incelenmesi |
8 |
Proje, 2. Bölüm: Mikroşerit anten benzetimleri |
9 |
Deney 4: Bir mikrodalga linkinde alınan gücün ve anten kazancının ölçümü |
10 |
Proje, 2. Bölüm: Mikroşerit anten benzetimleri |
11 |
Proje , 3. Bölüm: Mikroşerit antenlerin üretimi |
12 |
Proje, 3. Bölüm: Mikroşerit antenlerin üretimi |
13 |
Proje, 4. Bölüm: Üretilen mikroşerit antenlerin S-parametrelerinin ölçümü |
14 |
Projelerin sunumu |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |