EĞİTİM
Ders Detayı
ELE446 - Mikrodalga Teknikleri II
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE446 - Mikrodalga Teknikleri II
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 6 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE445 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE448 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE448 MİKRODALGA TEKNİKLERİ LABORATUVARI II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Bu ders mikrodalga frekanslarında temel tasarım teknikleri ile ilgilidir. Dersi tamamlayan öğrencilerin, pasif mikrodalga elemanlarını ve devre bloklarını tanıması, Butterworth veya Chebychev gibi temel filtreleri tasarlayabilmesi, filtre tasarımlarını iletim hatları ile gerçekleyebilmesi, mikrodalga yükselteç tasarlayabilmesi, mikrodalga rezonatör tasarlayabilmesi, tasarım adımlarında mikroşerit ve benzeri yapıları kullanabilmesi, mikrodalga devre teori ve tekniklerinde daha detaylı analiz ve tasarım çalışmalarına hazır duruma gelmesi dersin amaçlarıdır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Pasif mikrodalga devre elemanlarının çalışmasını anlamak. Periyodik yapıların çalışmasını, bant geçirme ve bant durdurma özelliklerini anlamak. Rezonatörlerde alan analizi ve eşdeğer iletim hattı modelini öğrenmek. Temel mikrodalga filtre tasarımını yapabilmek. Basit mikrodalga yükselteç ve uyumlandırma devrelerini tasarımlayabilmek. |
Dersin içeriği | : | Düzlemsel iletim hatları. Pasif mikrodalga elemanları. Seri ve paralel rezonans devreleri. Periyodik yapılar, k-beta diyagramları. Mikrodalga filtre tasarımı ve gerçeklenmesi. Mikrodalga yükselteç tasarımı. |
Kaynaklar | : | 1) Ders notları. ; 2) Microwave Engineering, D. M. Pozar Addison Wesley.; 3) Foundations For Microwave Engineering , R. E. Collin, McGraw-Hill. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Düzlemsel iletim hatları |
2 | Rezonatör temelleri |
3 | Rezonatör tipleri ve tasarımı |
4 | Periyodik yapılar ve analizleri |
5 | Pasif mikrodalga elemanlar: Güç bölücüler, yalıtıcılar ve sirkülatörler |
6 | Pasif mikrodalga elemanlar: Bağlaçlar |
7 | Ara Sınav I |
8 | Temel filtre tipleri |
9 | Araya giriş kaybı ile filtre tasarımı |
10 | İletim hatları ile filtre gerçekleştirimi |
11 | Ara Sınav II |
12 | Aktif mikrodalga devreler ve temel tanımlar |
13 | Koşulsuz kararlı transistörlerle yükselteç tasarımı |
14 | Yükselteç uyumlama devrelerinin tasarımı |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam iş yükü | 31 | 67 | 183 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek