EĞİTİM
Ders Detayı
ELE448 - Mikrodalga Teknikleri Laboratuvarı II
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE448 - Mikrodalga Teknikleri Laboratuvarı II
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 0 | 3 | 1 | 2 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE446 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Deney, Diğer: ELE446 MİKRODALGA TEKNİKLERİ II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Bu dersin amacı mikrodalga pasif elemanları ve filtrelerin çalışmasını tayini için ölçümlerin anlaşılmasını geliştirmektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Gerilim yansıma katsayısı ve araya girme kaybı ölçümü yapmak, Yönlendirme Bağlaçlarında etkileşim, izolasyon, ve yönlendirmenin ölçümünün öğrenilmesi Flitrelerde geçiren ve durduran band tanımlanması Mikroşerit yapılarda Wilkinson güç bölücü ve hibrid halka bağlaç yardımı ile güç bölüşümünün anlaşılması Mikrodalga devre benzetim programı kullanımı öğrenimi. |
Dersin içeriği | : | - Gerilim Konrollü Osilatör kaynağı ve Kristal Detektör tanımak, Döndürgeç çalışmasının anlaşılması, - Yönlendirme bağlacı çalışmasını anlamak, - Yansıma katsayısı, DDO ve araya girme kaybı ölçümleri ve Alçak Gerçirgen Filtrede araya girme karekteristikleri, - Mikrodalga devre tasarımı için çeşitli simulasyon programları kullanımını öğrenmek. |
Kaynaklar | : | Ders notları ve laboratuvar föyleri; Foundations For Microwave Engineering, R.E. Collin, McGraw-Hill Pub.; Microwave Engineering, David M. Pozar, Addison Wesley Pub. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Mikrodalga Laboratuvar Kullanımı için Temel Bilgiler |
2 | Bir Mikrodalga VCO kaynağın detektör ve 3 portlu sirkülatör kullanarak gücünün ölçülmesi |
3 | Bir Yönlü Bağlacın Bağlaşım Katsayısının Ölçümü |
4 | Seri ve Paralel T-eklemlerinin, 3dB Wilkinson Güç Bölücünün ve Halka Karma Bağlacın Frekans Tepkisinin Ölçülmesi |
5 | Ara Sınav I |
6 | Alçak Geçiren Filtrenin Araya Giriş Kaybının Ölçümü |
7 | Halka Rezönatör Kullanarak Dielektrik Sabitinin Ölçümü |
8 | Network Analizör ile Geri Dönüş Kaybı, yansıma katsayısı ve VWSR ölçümü |
9 | Ara Sınav II |
10 | Benzetim Programı Tanıtımı ve Kullanımı |
11 | Mikrodalga Devre Tasarım Projesi, Bölüm 1, Devre Parametrelerinin Analitik Hesaplanması |
12 | Mikrodalga Devre Tasarım Projesi, Bölüm 2, Benzetim Programları ile Tasarım |
13 | Mikrodalga Devre Tasarım Projesi, Bölüm 3, Devrenin Üretimi ve Ölçümü |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 10 | 1 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam iş yükü | 34 | 19 | 57 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek