Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
ELE301 |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Programlama |
Dersin amacı |
: |
Bu ders, Python programlama dili kullanılarak görüntü işleme teorisine ve uygulamalarına bir giriş sağlar. Konular, görüntü oluşturma, görüntü dönüştürme, görüntü filtreleme, görüntü iyileştirme, görüntü restorasyonu, segmentasyon, sıkıştırma, renkli görüntü işleme, derin öğrenme, görüntü sınıflandırma ve nesne tanımayı içerir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci, görüntü elde etme ve oluşturma konusunda bilgi sahibi olur, bir görüntüyü hem uzaysal hem de frekans alanında filtreleyebilir; bir programlama dili kullanarak görüntüleri geri yükleyin, bölümlere ayırın ve sıkıştırın; ve derin öğrenmeyi kullanarak görüntü sınıflandırması ve nesne tanıma gerçekleştirin. Öğrenci, görüntü işleme konusunda hem teorik hem de pratik bilgiye sahip olur ve bilgilerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilir. |
Dersin içeriği |
: |
Bir programlama dili olarak Python, Görüntü Edinme ve Sayısal Görüntü Oluşturma, Yeğinlik Dönüşümleri, Uzamsal Filtreleme, Frekans Alanında Filtreleme, Görüntü Restorasyonu, Renkli Görüntü İşleme, Görüntü Sıkıştırma, Morfolojik Görüntü İşleme, Görüntü Bölütleme, Derin Öğrenme, Derin Öğrenmeyi Kullanarak Görüntü Sınıflandırma ve Nesne Tanıma. |
Kaynaklar |
: |
Rafael C. Gonzalez & Richard E. Woods, Digital Image Processing, Addison Wesley. Practical Machine Learning and Image Processing, Himanshu Singh, Apres, 2019. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |