EĞİTİM
Ders Detayı
ELE612 - İleri Katıhal Elektroniği
2024-2025 Bahar dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE612 - İleri Katıhal Elektroniği
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz-yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Tasarımı/Yönetimi |
Dersin amacı | : | Bu dersi alan öğrencinin, mikro ve nano ölçekli katıhal aygıtların tasarım, üretim ve etkin olarak kullanımını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | 1. Elektronik ve optoelektronikte kullanılan malzemeleri etkin olarak bilir; 2. Kuantum fiziği ve elektronikteki yeri hakkında bilgi sahibi olur; 3. Mikro ve nanoölçekli yarıiletken yapıların tasarımını yapabilir; 4. Değişik diyot ve transistör çeşitlerinin çalışma mekanizmasını anlar ve etkin kullanımını gerçekleştirebilir; 5. Mikro ve nanoelektronik endüstrisindeki gelişmeleri anlayabilecek ve yorumlayabilecek bilgiye sahip olur |
Dersin içeriği | : | Elektronikte Malzemeler, Kuantum Fiziğine Genel Bakış; p-n ve Metal-Yarıiletken Eklemler; Alan Etkili Transistörler (FET) ve Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistörler (MOSFET); Yüksek Elektron Hareketli Transistörler; Yüksek Frekans ve Yüksek Güç Transistörleri, Optoelektronik Aygıtlar |
Kaynaklar | : | Streetman B.G. and Banerjee S.K., Solid State Electronics, 7th Ed., Pearson, 2016; Waser. R. Ed.,Nanoelectronics and Information Technology: Advanced Electronics Materials and Novel Devices, 3rd Ed., Wiley-VCH,2012; Sze S.M., Lee M.-K., Semiconductor Devices: Physics and Technology, 3rd Ed, Wiley, 2012 |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Mikro ve Nano Ölçekli Elektronik Aygıtlara Giriş |
2 | Elektronikte Malzeme Bilimi |
3 | Yarıiletken Üretim Teknolojileri |
4 | Kuantum Fiziğine Genel Bakış I: Olasılık ve Belirsizlik İlkeleri |
5 | Kuantum Fiziğine Genel Bakış II: Enerji Bantları ve Yük Taşıyıcılar |
6 | P-N ve Metal-Yarıiletken Eklemler |
7 | Schottky, Tünelleme, Varaktör ve Güç Diyotları |
8 | FET, MESFET ve MOSFET Transistörler |
9 | Ara Sınav |
10 | İleri MOSFET Transistörler Ve Tümleşik Devre Uygulamaları |
11 | Yüksek Elektron Hareketli Transitörler (HEMT) |
12 | Çift Kutuplu Eklem Transistörleri (BJT) ve Hetero-eklem Çift Kutuplu Transistörler (HBT) |
13 | Karbon Nanotüp ve Grafen Tabanlı Elektronik Aygıtlar |
14 | Optoelektronik Aygıtlar |
15 | Final Sınavı Hazırlığı |
16 | Final sınavı |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam iş yükü | 30 | 46 | 150 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek