EĞİTİM
Ders Detayı
ELE625 - Elektromanyetikte Analitik Yöntemler
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE625 - Elektromanyetikte Analitik Yöntemler
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir: - Temel elektromanyetik teoremlerini anlamak. - Düzlem dalga fonksiyonlarını kullanarak modal açılım yapabilmek. - Silindirik dalga fonksiyonlarını kullanarak modal açılım yapabilmek. - Küresel dalga fonksiyonlarını kullanarak modal açılım yapabilmek. - Dalga dönüşümlerini gerçekleştirebilmek. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Elektromanyetik modal açılım kavramlarını anlar Karşılaştığı bir problemi modal açılım teorisini kullanarak modeller, Kurduğu problemi hangi metodla çözebileceğini, yöntemin avantaj ve dezavantajlarını bilir Derste öğrendiği teknikleri ilerideki çalışmalarında uygular Gelişmiş güncel elektomanyetik yöntemleri takip edip anlamaya hazırlıklıdır. |
Dersin içeriği | : | Temel teoremler ve kavramlar. Düzlem dalga fonksiyonları, düzlem dalga fonksiyonları ile modal açılımlar. Modal açılımların dalga kılavuzlarındaki süreksizliklere uygulanması. Silindirik dalga fonksiyonları. Silindirik koordinatlarda modal açılım. Küresel dalga fonksiyonları. Küresel koordinatlarda modal açılım. Silindirik ve küresel yapılardan elektromanyetik yayılma ve saçılma problemlerinin analizi. Dalga dönüşümleri. |
Kaynaklar | : | 1) Roger F. Harrington, Time Harmonic Electromagnetic Fields, McGraw Hill, 1961.; ; 2) Constantine A. Balanis, Advanced Engineerin Electromagnetics, John Wiley & Sons, 1989. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Giriş. |
2 | Maxwell denklemleri. Kaynak kavramları. Teklik teoremi. |
3 | Poynting vektörü, güç denge denkleminin nokta ve integral biçimleri. |
4 | Eşdeğerlik ilkesi. İndüksiyon eşdeğerliği. |
5 | Karşılıklılık. İntegral denklemler. |
6 | Dalga denkleminin çözümlerinin oluşturulması. |
7 | Düzlem dalga fonksiyonları. |
8 | Düzlem dalga fonksiyonları kullanarak modal açılım. |
9 | Modal açılımların dalga kılavuzlarındaki süreksizliklere uygulanması. |
10 | Arasınav |
11 | Silindirik dalga fonksiyonları. Silindirik koordinatlarda modal açılım. |
12 | Küresel dalga fonksiyonları. Küresel koordinatlarda modal açılım. |
13 | Silindirik ve küresel yapılardan elektromanyetik yayılma ve saçılma problemlerinin analizi. |
14 | Dalga dönüşümleri |
15 | Final sınavı |
16 | Final sınavı |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 27 | 27 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 27 | 27 |
Toplam iş yükü | 35 | 75 | 240 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek