EĞİTİM
Ders Detayı
ELE628 - Anten Kuramı ve Analizi
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE628 - Anten Kuramı ve Analizi
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Dersin amacı öğrencilere gelişmiş anten teorisinin yanı sıra bazı pratik antenlerin analizi için analitik ve sayısal yöntemler vermektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Integral denklemlerinin çözümünde momentler metodunu kullanabilir. Açıklık, boynuz, yansıtıcı ve mikrostrip antenler gibi antenleri tasarlayabilir. Bir çok gelişmiş anten yapısını çözümleyebilir. Anten analizi ve tasarımı ile ilgili araştırma yürütebilir. Antenler ile ilgili literatürü anlar ve hakkında konuşabilir. |
Dersin içeriği | : | Tel antenler, Momentler Metodu, Açıklık antenler, Boynuz antenler, Yansıtıcı antenler, Işın optik metodlar, Mikroşerit anten analizinde iletim hattı ve boşluk modelleri, Sonlu farklar metodu, Anten kuramı ve tasarımında son gelişmeler. |
Kaynaklar | : | 1) Balanis C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, Wiley, 2005. ; 2) Stutzman W.L. and Thiele G.A., Antenna Theory and Design, John Wiley & Sons, 1998.; 3) Selected papers from IEEE Antennas and Propagation Society Publications. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Elektrik ve manyetik alan integral denklemleri |
2 | Tel antenler ve Moment metot çözümü |
3 | Alan eşdeğerlik prensibi, yayılma denklemleri |
4 | Dikdörtgen ve dairesel açıklıklar |
5 | Babinet prensibi, açıklık anten kuramında Fourier dönüşümü |
6 | E-düzlemi ve H-düzlemi boynuz antenler, diğer boynuz antenler |
7 | Işın optik metotları |
8 | Düzlem, köşe ve parabolik yansıtıcı antenler |
9 | Ara sınav |
10 | Mikrostrip antenler için iletim hattı ve boşluk modelleri |
11 | Dikdörtgen ve dairesel yamalar, diziler ve besleme devreleri |
12 | Anten analizinde Sonlu Farklar yöntemleri |
13 | Anten kuramı ve analizinde son gelişmeler |
14 | Anten kuramı ve analizinde son gelişmeler |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam iş yükü | 35 | 104 | 236 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek