EĞİTİM
Ders Detayı
ELE675 - Görüntü İşleme
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE675 - Görüntü İşleme
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt |
Dersin amacı | : | Derste öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşabilecekleri görüntü işleme problemlerini çözebilmeleri için aşağıdaki konuların öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır: görüntü işlemenin temel kavramları, görüntü pekiştirme, restorasyon ve sıkıştırma, görüntü bölütleme ve tanıma amaçlı gösterim. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Görüntü işleme ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir, Derste öğrendiği teknikleri ve algoritmaları gerçek uygulamalarda kullanır, Gelişmiş güncel örüntü tanıma tekniklerini takip edip anlayabilecek temele sahip olur. |
Dersin içeriği | : | Görüntü işlemenin temelleri: Uzamsal bölge ve frekans bölgesi. Görüntü pekiştirme. Görüntü restorasyonu. Çokçözünürlüklü görüntü işleme. Görüntü sıkıştırma. Görüntü bölütleme. Nesne tanımaya yönelik görüntü gösterimi. |
Kaynaklar | : | Gonzalez R. C., Woods R. E., Digital Image Processing, 3rd ed., Prentice-Hall, 2008. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Görüntü işlemede temel kavramlar |
2 | Uzamsal bölgede görüntü pekiştirme |
3 | Görüntü dönüşümleri |
4 | Frekans bölgesinde görüntü pekiştirme |
5 | Görüntü restorasyonu |
6 | Renk uzayları ve renkli görüntü işleme |
7 | Çokçözünürlüklü görüntü işleme: Dalgacıklar |
8 | Ara sınav |
9 | Görüntü sıkıştırma |
10 | Görüntü kodlama |
11 | Morfolojik işlemler |
12 | Görüntü bölütleme |
13 | Görüntü gösterimi ve temsili |
14 | Nesne tanımaya giriş |
15 | Genel Sınava hazırlık |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 7 | 56 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam iş yükü | 38 | 48 | 240 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek