EĞİTİM
Ders Detayı
ELE681 - Seyir, Güdüm ve Denetim
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE681 - Seyir, Güdüm ve Denetim
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Diğer: ödevler, dönem projeleri |
Dersin amacı | : | Bu ders güdümlü füze mühendisliğinde ön plana çıkan güdüm, kontrol ve seyir problemlerine yönelik dengeli bir giriş dersi olmayı hedeflemektedir. Bu hedefe yönelik olarak, taktik ve balistik güdümlü füzelerin güdüm algoritmaları, otopilotları ve seyir sistemleri işlenecektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci, Seyir, güdüm ve kontrol problemlerinin matematiksel modellemesini yapar. Bir güdüm sisteminin alt-bileşenlerini inceler ve alt-bileşenler arası etkileşimi ortaya koyar. Füzelerin güdüm ve kontrol sistemlerinin teknik mimarisini ön-tasarım seviyesinde geliştirir. Verilen bir güdüm-kontrol sisteminin simulasyonu ve analizi için gerekli yazılım araçlarını geliştirir. Güdüm-kontrol sistemlerinin analizi için simulasyon araçlarından etkin olarak yararlanır. |
Dersin içeriği | : | Güdümlü Füze Sistemlerine Giriş Taktik Füze Güdümü Balistik Füze Güdümü Otomatik Uçuş Kontrol Sistemleri Ataletsel ve Radyo Seyir Sistemleri |
Kaynaklar | : | Tactical and Strategic Missile Guidance, P. Zarchan, AIAA Press, 1994.; Missile Guidance and Control Systems, G.M.Siouris, Springer-Verlag, 2004.; Modern Navigation, Guidance and Control Processing, C.-F. Lin, Prentice Hall, 1991; Guided Weapons, R.G.Lee, Brasseys, 1998.; Modern Missile Guidance, R.Yansuhevsky, CRC Press, 2007.; Fundamentals of Astrodynamics, Bate, Mueller, White, Dover Publications, 1971.; Automatic Flight Control Systems, McLean, Prentice Hall, 1990.; Aircraft Control and Simulation, Stevens, Lewis, Wiley Interscience, 1992. ; Automatic Control of Aircraft and Missiles, Blacklock, John Wiley, 1993.; Aerospace Avionics Systems: A Modern Synthesis, Siouris, Academic Press, 1993.; Global Positioning System: Theory and Applications, Parkinson, Spilker, AIAA, 1996.; M.S.Grewal, L.R.Weill, Global Positioning System, Inertial Navigation and Integration, 2nd Ed., Wiley-Intersience, 2007; http://www.globalsecurity.org ; http://www.fas.org |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Güdümlü Füze Sistemlerine Giriş |
2 | Taktik Güdüm Yöntemleri |
3 | Taktik Güdümün Doğrusal Analizi |
4 | Taktik Güdümün Katımlı Analizi |
5 | Taktik Güdümün İstatistiksel Analizi |
6 | Balistik Füze Uçuşunun Modellenmesi |
7 | Balistik Füze Güdümü |
8 | Ara Sınav |
9 | Otomatik Uçuş Kontrol Sistemleri |
10 | Oto-Pilot Sistemlerinin Temel Seviye Tasarımı |
11 | Ataletsel Seyir Sistemleri |
12 | Radyo Seyir Sistemleri ve GPS |
13 | Entegre Seyir Sistemleri |
14 | Güdümlü Füze Sistem Teknolojisinin Gözden Geçirilmesi |
15 | Genel Sınava hazırlık |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 6 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 6 | 24 | 144 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam iş yükü | 36 | 46 | 218 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek