EĞİTİM
Ders Detayı
ELE682 - Optik Sistemler
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE682 - Optik Sistemler
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Güncel optik tasarımların temel prensiplerini anlayabilme ve mevcut tasarımlar üzerinde iyileştirmeler yapabilmek üzere Temel Optik Kuramları Girişim Teorisi ve Uygulamaları Fourier Optiği ve Uygulamaları Kırınım Teorisi ve Uygulamaları Optik Dalga Kılavuzları ve Fiber Optik Dalga Kılavuzlarında Modal Yayılımın İncelenmesi Fiber Optik Haberleşme Sistem Tasarım Prensipleri Diğer Bazı Optik Sistemlerin öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Optikle ilgili mühendislik uygulamalarını takip edebilecek temel matematiksel ve elektromanyetik bilgi altyapısına sahip olma Mevcut uygulamaları ana tasarım prensiplerine göre değerlendirip yorumlayabilme, Güncel araştırma konuları arasından birisi üzerinde yoğunlaşarak bilgi birikimi ve altyapısı oluşturma ve sınıfta sunma Optik sistemlerin temel tasarım prensiplerini yorumlayabilme |
Dersin içeriği | : | Temel Optik Kuramlar (Işın Optiği, Dalga Optiği, Elektromanyetik Optik, Kuantum Optiği) Elektromanyetik Teorinin Genel Tekrarı Girişim Teorisi ve Uygulamaları Fourier Optiği ve Uygulamaları Kırınım Teorisi ve Uygulamaları Düzlemsel Optik Dalga Kılavuzlarında Yayılım Fiber Optik Dalga Kılavuzlarında Modal Yayılımın İncelenmesi Fiber Optik Haberleşme Sistem Tasarım Prensipleri İnce Film Optik Filtre Tasarımları Optik Uygulamalarına Genel Örnekler (Lazerler, optik seziciler, akusto-optik sistemler, elektro-optik tasarımlar, 3 Boyutlu görüntüleme gibi) |
Kaynaklar | : | Saleh, B. E. A., Teich, M., Fundamentals of Photonics, Wiley, 1999.; Kasap, S., Optoelectronics and Photonics, Prentice Hall, 2000. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Temel optik konularının kısa tekrarı |
2 | Temel optik konularının kısa tekrarı |
3 | Girişim teorisi ve uygulamaları |
4 | Fourier optiğinin temel prensipleri |
5 | Optik Fourier dönüşümü alma ve geri dönüşüm, |
6 | Üç boyutlu optik görüntüleme prensipleri |
7 | Temel kırınım teorisi |
8 | Dalga optiği ile kırınım ızgaraları tasarımları |
9 | Optik dalga kılavuzlarına giriş, düzlem optik kılavuzlar, mod kavramı |
10 | Fiber optik dalga kılavuzları ve modal yayılımın incelenmesi |
11 | Fiber optik dalga kılavuzları ve modal yayılımın incelenmesi |
12 | Fiber optik haberleşme sistemleri |
13 | Optik filtre tasarımları |
14 | Çeşitli güncel optik uygulamalarına örnekler (sunum şeklinde) |
15 | Genel sınav |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 15 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Toplam iş yükü | 35 | 118 | 240 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek