EĞİTİM
Ders Detayı
ELE686 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE686 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin amacı | : | İzgel Uzam Yöntemini öğrenme ve güncel elektromanyetik tasarımlara uygulama |
Dersin öğrenme çıktıları | : | İzgel uzam yöntemini öğrenme ve güncel elektromanyetik çözümlemelere uygulama Yeni malzemelerle oluşturulan tasarımlara izgel uzam yöntemini uygulama |
Dersin içeriği | : | Temel elektromanyetik teorinin tekrarı Mikrodalga entegre devreler (MIC), temel tasarımları İzgel (Spektral) uzamda tam dalga analizi MIC incelemelerine uygulanması İzgel uzamda Green foksiyonları MIC yapıları için Green foksiyonlarının elde edilmesi Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar Frekans seçici yüzey tasarım prensipleri, İzgel uzam yöntemi ile frekans seçici yüzeylerin incelenmesi Metamalzeme vb. güncel malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
Kaynaklar | : | 1. Shaykal, D. M., Spectral Domain Method for Microwave Integrated Circuits, Research Studies Press, U.K., 1990.; 2. Christophe Caloz, Tatsuo Itoh, Electromagnetic Metamaterials: Transmission Line Theory and Microwave Applications, John Wiley, 2005.; |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Temel elektromanyetik teorinin tekrarı |
2 | İzgel Uzam Yöntemi ve Mikrodalga Entegre Devreler (MIC) |
3 | İzgel uzamda tam dalga analizi |
4 | İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri |
5 | İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri |
6 | İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması |
7 | İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması |
8 | İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması |
9 | Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar |
10 | Frekans seçici yüzeyler, tasarım prensipleri |
11 | Frekans seçici yüzeylerin izgel uzamda analizleri |
12 | Arasınav |
13 | Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
14 | Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
15 | Final Sınavı |
16 | Final Sınavı |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam iş yükü | 35 | 111 | 240 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek