EĞİTİM
Ders Detayı
ELE699 - Seminer
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
ELE699 - Seminer
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 0 | 2 | 0 | 4 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin amacı | : | Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma yapacakları alanla ilgili yeni gelişmeleri izleyip kavraması ve bir rapor hazırlayarak sunması. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Bu dersin sonunda yüksek lisans öğrencileri, araştırma yapacakları alanla ilgili yeni gelişmeleri izleyip kavrayacak ve bir rapor hazırlayarak sunacak olgunluğa gelir. |
Dersin içeriği | : | Dönem başında ilgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
Kaynaklar | : | İlgili alanda yayınlanmış kitaplar ve süreli yayınlar |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
2 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
3 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
4 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
5 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
6 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
7 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
8 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
9 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
10 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
11 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
12 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
13 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
14 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 80 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam iş yükü | 15 | 83 | 122 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek