EĞİTİM
Ders Detayı
ELE708 - Elektrik Mühendisliğinde Nümerik Yöntemler
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE708 - Elektrik Mühendisliğinde Nümerik Yöntemler
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Dersi alan öğrencinin, elektrik ve elektronik mühendisliğinde sıkça karşılaşılan nümerik hesaplama problemlerini çözmek için var olan yöntemleri anlaması amaçlanmaktadır. Öğrencinin uygun yöntemi ve yazılımı seçerken önemli olan konuların farkında olması ve bunları bilinçli şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Nümerik yöntemleri tanır ve sınıflandırır ve formül haline getirir eder Nümerik yöntemlerdeki temel giriş ve çıkış hata kavramlarını bilir ve bunları ilişkilendirir Kullandığı nümerik yöntemlerin sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilir Karşılaştığı nümerik problemler için hangi algoritmayı kullanacağına karar verebilir Kullandığı algoritmanın avantaj ve dezavantajlarını bilir, algoritmanın nasıl çalışacağı konusunda gerçekçi bir tahmini olur |
Dersin içeriği | : | Nümerik yöntemlerde yaklaşıklamalar ve hata, Doğrusal denklem sistemleri, Doğrusal enküçük kareler, Özdeğer problemleri, Doğrusal olmayan denklemler, Optimizasyon, Aradeğerleme, nümerik integral ve türev, türevsel denklemler, rasgele sayı üretimi |
Kaynaklar | : | Heath, Scientific Computing, 2002. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Nümerik hata, duyarlılık, yüzer nokta aritmetiği |
2 | Doğrusal denklem sistemleri |
3 | Doğrusal enküçük kareler |
4 | Özdeğerler ve özvektörler |
5 | Özdeğerler ve özvektörlerin hesaplama yöntemleri |
6 | Doğrusal olmayan denklemler |
7 | Optimizasyon problemleri, bir boyutta optimizasyon yöntemleri |
8 | Çok boyutta optimizasyon yöntemleri |
9 | Aradeğerleme |
10 | Nümerik integral ve türev |
11 | Türevsel denklemlerde başlangıç değeri problemleri |
12 | Türevsel denklemlerde sınır değeri problemleri |
13 | Kısmi türevsel denklemler |
14 | Rasgele sayı üretimi |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 7 | 98 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam iş yükü | 43 | 42 | 263 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek