EĞİTİM
Ders Detayı
ELE743 - İleri Bilgisayar Mimarisi
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE743 - İleri Bilgisayar Mimarisi
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Derste Bilgisayar Mimarisine özgün ileri seviyede ve olabildiğince güncel konuların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Bilgisayar mimarisinin güncel konularını ileri seviyelerde öğrenir. Derste öğrendiği teknikleri ve yöntemleri tez, proje gibi gerçek hayat uygulamalarında kullanır, Gelişmiş güncel bilgisayar mimarisi gelişmelerini anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği | : | Bilgisayar Mimarisine Giriş MIPS ISA ve ALU Performansın anlaşılması MIPS veriyolu genel anlatım MIPS Mimarisi Boruhattı yönteminin temelleri Riskli veri iletimi çözümü Dal masrafının düşürümü Hafıza hiyerarşisi DRAM mimariler Önbellek giriş Önbellek performansı artırımı RAID mimarileri Veriyolları ve G/Ç arabirimleri Çok işlemci mimarilere giriş Tek veriyollu çok işlemci yapıları Birden çok komutlu yapılara giriş Superscalar boruhattı |
Kaynaklar | : | Patterson, Computer Organization and Design the Hardware Software Interface, 3rd edition. Elsevier.; Johnson M, Superscalar Microprocessor Design, Prentice Hall. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Bilgisayar Mimarisine Giriş |
2 | MIPS ISA ve ALU - MIPS veriyolu genel anlatım- MIPS Mimarisi |
3 | Performansın anlaşılması |
4 | Boruhattı yönteminin temelleri |
5 | Riskli veri iletimi çözümü |
6 | Dal masrafının düşürümü- Hafıza hiyerarşisi |
7 | DRAM mimariler |
8 | Arasınav |
9 | Önbellek giriş - Önbellek performansı artırımı |
10 | RAID mimarileri |
11 | Veriyolları ve G/Ç arabirimleri |
12 | Çok işlemci mimarilere giriş |
13 | Tek veriyollu çok işlemci yapıları |
14 | Birden çok komutlu yapılara giriş - Superscalar boruhattı |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam iş yükü | 44 | 92 | 300 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek