EĞİTİM
Ders Detayı
ELE768 - Elektrik Güç Kalitesi
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE768 - Elektrik Güç Kalitesi
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi |
Dersin amacı | : | Elektriksel Güç Kalitesinin tanımlanması, çözümlenmesi ve çözümlerin tasarımı öğrencilere aktarılmaktadır. Bu sayede elektriksel güç kalitesi projelerinde yer alabilecek kalifiye işgücü potansiyelinin genişlemesi ve ülkemizde güç kalitesi problemleri konusunda farkındalığın arttırılması sağlanacaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Güç Kalitesi problemlerini tanır ve sınıflandırır, Karşılaştığı bir elektriksel sorunu Güç Kalitesi problemi olarak modeller, Kurduğu problemi hangi yöntemlerle çözebileceğini, değişik yöntemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir, Derste öğrendiği teknikleri ve yöntemleri tez, proje gibi gerçek hayat uygulamalarında kullanır, Gelişmiş güncel güç kalitesi yayınlarını, makaleleri ve yasal düzenlemeleri takip edip anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği | : | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim Gerilim Kalitesi Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme Reaktif Güç Kompanzasyonu EMI, Topraklama ve Bağlantılar |
Kaynaklar | : | Roger Dugan Electrical Power Systems Quality, Mc Graw Hill Professional, 2002, 2nd Edition; Barry W. Kennedy, Power Quality Primer, McGraw-Hill Professional, 2000; Schlabbach et. Al., Voltage Quality in Electrical Power Systems,2001; J. Arrilaga, Neville R. Watson, Power System Harmonics, 2nd Edition, 2003; T.J.E. Miller, Reactive Power in Electric Systems, 1982; C. Sankaran, Power Quality, CRC Press, 2002 |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri |
2 | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri |
3 | Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim |
4 | Gerilim Kalitesi |
5 | Gerilim Kalitesi |
6 | Gerilim Kalitesi |
7 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
8 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
9 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
10 | Ara Sınav |
11 | Reaktif Güç Kompanzasyonu |
12 | Reaktif Güç Kompanzasyonu |
13 | Ara Sınav/Proje Sunumu |
14 | EMI, Topraklama ve Bağlantılar |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 1 | 8 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 2 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam iş yükü | 33 | 93 | 202 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek