EĞİTİM
Ders Detayı
ELE782 - Optik Sistemler
2024-2025 Bahar dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE782 - Optik Sistemler
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin amacı | : | Güncel optik tasarımların temel prensiplerini anlayabilme ve mevcut tasarımlar üzerinde iyileştirmeler yapabilmek üzere Temel Optik Kuramları Girişim Teorisi ve Uygulamaları Fourier Optiği ve Uygulamaları Kırınım Teorisi ve Uygulamaları Optik Dalga Kılavuzları ve Fiber Optik Dalga Kılavuzlarında Modal Yayılımın İncelenmesi Fiber Optik Haberleşme Sistem Tasarım Prensipleri Diğer Bazı Optik Sistemlerin öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir: Optikle ilgili mühendislik uygulamalarını takip edebilecek temel matematiksel ve elektromanyetik bilgi altyapısına sahip olma Mevcut uygulamaları ana tasarım prensiplerine göre değerlendirip yorumlayabilme, Güncel araştırma konuları arasından birisi üzerinde yoğunlaşarak bilgi birikimi ve altyapısı oluşturma ve sınıfta sunma Optik sistemlerin temel tasarım prensiplerini yorumlayabilme İleriye yönelik araştırma çalışmalarını takip edebilecek ve uygulamalara yansıtabilecek düzeyde bilgilerini kullanabilme |
Dersin içeriği | : | Temel Optik Kuramlar (Işın Optiği, Dalga Optiği, Elektromanyetik Optik, Kuantum Optiği) Elektromanyetik Teorinin Genel Tekrarı Girişim Teorisi ve Uygulamaları Fourier Optiği ve Uygulamaları Kırınım Teorisi ve Uygulamaları Düzlemsel Optik Dalga Kılavuzlarında Yayılım Fiber Optik Dalga Kılavuzlarında Modal Yayılımın İncelenmesi Fiber Optik Haberleşme Sistem Tasarım Prensipleri İnce Film Optik Filtre Tasarımları Optik Uygulamalarına Genel Örnekler (Lazerler, optik seziciler, akusto-optik sistemler, elektro-optik tasarımlar, 3 Boyutlu görüntüleme gibi) |
Kaynaklar | : | Saleh, B. E. A., Teich, M., Fundamentals of Photonics, Wiley, 1999.; Kasap, S., Optoelectronics and Photonics, Prentice Hall, 2000. |
Haftalar | Konular |
---|
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 14 | 3 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 8 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 3 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 0 | 30 |
Toplam | 99 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 69 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam | 99 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam iş yükü | 35 | 126 | 300 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek