EĞİTİM
Ders Detayı
ELE786 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE786 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin amacı | : | İzgel Uzam yöntemini öğrenme ve güncel elektromanyetik komponent tasarım çözümlemelerine uygulama |
Dersin öğrenme çıktıları | : | İzgel uzam yöntemini öğrenme Güncel tasarım ve malzeme uygulamaları |
Dersin içeriği | : | Temel elektromanyetik teorinin tekrarı Mikrodalga entegre devreler (MIC), temel tasarımları İzgel (Spektral) uzamda tam dalga analizi MIC incelemelerine uygulanması İzgel uzamda Green foksiyonları MIC yapıları için Green foksiyonlarının elde edilmesi Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar Frekans seçici yüzey tasarım prensipleri, İzgel uzam yöntemi ile frekans seçici yüzeylerin incelenmesi Metamalzeme vb. güncel malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
Kaynaklar | : | Shaykal, D. M., Spectral Domain Method for Microwave Integrated Circuits, Research Studies Press, U.K., 1990.; Christophe Caloz, Tatsuo Itoh, Electromagnetic Metamaterials: Transmission Line Theory and Microwave Applications, John Wiley, 2005.; |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Temel elektromanyetik teorinin tekrarı |
2 | İzgel Uzam Yöntemi ve Mikrodalga entegre devreler (MIC) |
3 | İzgel uzamda tam dalga analizi |
4 | İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri |
5 | İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri |
6 | İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması |
7 | İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması |
8 | Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar |
9 | Frekans seçici yüzeyler, tasarım prensipleri |
10 | Frekans seçici yüzeylerin izgel uzamda analizleri |
11 | Frekans seçici yüzeylerin izgel uzamda analizleri |
12 | Arasınav |
13 | Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
14 | Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri |
15 | Final Sınavı |
16 | Final Sınavı |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 14 | 3 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam iş yükü | 35 | 106 | 228 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek