EĞİTİM
Ders Detayı

ELE786 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri

2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE786 - Elektromanyetikte İzgel Uzam Yöntemleri
Program Teorik saat Uygulamalı saat Yerel kredi AKTS kredisi
Doktora 3 0 3 10
Zorunluluk : Seçmeli
Önkoşul ders(ler) : -
Eşzamanlı ders(ler) : -
Veriliş biçimi : Yüz yüze
Öğrenme ve öğretme teknikleri : Anlatım, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Dersin amacı : İzgel Uzam yöntemini öğrenme ve güncel elektromanyetik komponent tasarım çözümlemelerine uygulama
Dersin öğrenme çıktıları : İzgel uzam yöntemini öğrenme Güncel tasarım ve malzeme uygulamaları
Dersin içeriği : Temel elektromanyetik teorinin tekrarı Mikrodalga entegre devreler (MIC), temel tasarımları İzgel (Spektral) uzamda tam dalga analizi MIC incelemelerine uygulanması İzgel uzamda Green foksiyonları MIC yapıları için Green foksiyonlarının elde edilmesi Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar Frekans seçici yüzey tasarım prensipleri, İzgel uzam yöntemi ile frekans seçici yüzeylerin incelenmesi Metamalzeme vb. güncel malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri
Kaynaklar : Shaykal, D. M., Spectral Domain Method for Microwave Integrated Circuits, Research Studies Press, U.K., 1990.; Christophe Caloz, Tatsuo Itoh, Electromagnetic Metamaterials: Transmission Line Theory and Microwave Applications, John Wiley, 2005.;
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular
1 Temel elektromanyetik teorinin tekrarı
2 İzgel Uzam Yöntemi ve Mikrodalga entegre devreler (MIC)
3 İzgel uzamda tam dalga analizi
4 İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri
5 İzgel uzamda tam dalga analizi ile MIC incelenmeleri
6 İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması
7 İzgel uzamda Green fonksiyonlarının bulunması
8 Mikroşerit anten ve rezonatör tasarımlarına uygulamalar
9 Frekans seçici yüzeyler, tasarım prensipleri
10 Frekans seçici yüzeylerin izgel uzamda analizleri
11 Frekans seçici yüzeylerin izgel uzamda analizleri
12 Arasınav
13 Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri
14 Yeni malzemelerin önceki tasarımlara uygulamaları ve farklı tasarım örnekleri
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Devam 14 3
Laboratuar 0 0
Uygulama 14 5
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 4 8
Sunum 0 0
Projeler 0 0
Seminer 1 30
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Ara Sınavlar 1 24
Genel sınav 1 30
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Süre (saat) Toplam iş yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse özgü staj (varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) 14 5 70
Sunum / Seminer Hazırlama 1 30 30
Proje 0 0 0
Ödevler 4 6 24
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi 0 0 0
Ara sınavlara hazırlanma süresi 1 24 24
Genel sınava hazırlanma süresi 1 38 38
Toplam iş yükü 35 106 228
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri Katkı düzeyi
1 2 3 4 5
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir.
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
3. Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır.
4. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir.
5. Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir.
6. Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar.
8. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır.
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek