EĞİTİM
Ders Detayı
ELE787 - Elektronik Harp
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE787 - Elektronik Harp
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Bu ders elektronik harp alanına teknik bir giriş dersi olmayı hedeflemektedir. Bu hedefe yönelik olarak elektronik destek, elektronik taarruz ve elektronik koruma yaklaşımları ve sistemleri matematiksel modelleme bakış açısından incelenecektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci, Elektronik harp sistemleri alanında ortaya çıkan sistem seviyesi problemlerin matemetiksel modellemesini yapabilir. Elektronik harp sistemlerinde bulunan alt-bileşenlerin fonksiyonlarını ve etkileşimlerini analiz edebilir. Elektronik harp sistemlerinin teknik mimarisini ön sistem tasarımı seviyesinde tasarlayabilir. Verilen bir elektronik harp senaryosunun temel seviye simulasyonu ve analizi için gerekli yazılım araçlarını geliştirebilir. D.Ç.5 Elektronik harp sistemlerinin analizi için simulasyon araçlarından etkin olarak yararlanır. |
Dersin içeriği | : | Elektronik Harbe Giriş Elektronik Harp Tehdit Teknolojileri Radar Tehditlerinin Temelleri EO/IR Tehditlerinin Temelleri Elektronik Destek Sistemleri Elektronik Taarruz Teknikleri ve Sistemleri Elektronik Koruma Yaklaşımları |
Kaynaklar | : | 1) L.B.Van Brunt, Applied ECM, Vol. 1,2,3, 1978, 1982, 1995. 2) M.I.Skolnik, Introduction to Radar Systems, 2.Ed, 1980. 3) M.V.Maksimov, Radar Anti-Jamming Techniques, Artech House, 1980. 4) D.C.Schleher, Introduction to Electronic Warfare, Artech House, 1986. 5) A.Golden, Radar Electronic Warfare, AIAA, 1987. 6) D.K.Barton, Modern Radar System Analysis, Artech House, 1988. 7) R.N.Lothes, Radar Vulnerability to Jamming, Artech House, 1990. 8) E.J.Chrzanowski, Active Radar Electronic Counter Measures, Artech House, 1990. 9) F.Neri, Introduction to Electronic Defense Systems, Artech House, 1991, 2001, 2006. 10) D.D.Vaccaro, Electronic Warfare Receiver Systems, Artech House, 1993. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Elektronik Harbe Giriş |
2 | EH Tehdit Teknolojileri |
3 | Radar Sistemlerinin Temelleri |
4 | Arama Radarları |
5 | Takip Radarları |
6 | Radar Güdümlü Füzeler |
7 | EO/IR Sistemlerinin Temelleri |
8 | Ara Sınav |
9 | ESM Sistemleri |
10 | ECM Sistemleri |
11 | Arama Radarlarına Karşı Elektronik Taarruz Teknikleri |
12 | Takip Radarlarına Karşı Elektronik Taarruz Teknikleri |
13 | ECCM Teknikleri |
14 | ECCM Teknikleri |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 6 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 6 | 24 | 144 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam iş yükü | 36 | 50 | 274 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek