EĞİTİM
Ders Detayı
ELE792 - Biyoelektrik
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE792 - Biyoelektrik
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | ? Sinir hücreleri ve dokuların genel yapıları ? Hücre ve dokuların elektriksel parametreleri, iletim hattı kuramı ? Sinir hücrelerinde elektriksel iletim ve aksiyon potansiyeli ? Kalp ve beyin doku hücrelerinden biyoelektriksel olaylar ? Elektrokardiyogram (ECG) ? Elektroansefalogram (EEG) ? İleri ve ters problem konularının öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Anatomik ve fizyolojik açıdan sinir hücrelerini tanıtır ve açıklar Aksiyon potansiyeli ve Nernst denklemleri ile ilgili benzetimler yapar ECG ve EEG veri toplamaları ile temel sinyal işleme işlemlerini analiz eder Basit geometri ve birkaç parametreli yapılarda ileri problem çözümü yapar Basit geometri ve birkaç parametreli yapılarda ters problem çözümü vey düzenlileştirme (regularization) yapar |
Dersin içeriği | : | Hücreler, dokular ve anatomik özellikleri Hücre ve dokuların elektriksel gerilim ve akımlara verdiği cevaplar Üç boyutlu hacim iletken modellerde biyoelektrik alanların çözümü Kalbin ve beynin elektriksel aktiviteleri ile temel sinyal işleme yöntemleri Biyoelektriksel kaynakların bulunduğu vücut bölümlerinde ileri problem çözümü Biyoelektriksel kaynakların bulunduğu vücut bölümlerinde ters problem çözümü |
Kaynaklar | : | R. Plonsey, D.G. Fleming, "Bioelectric Phenmena", McGraw-Hill Book Co. Ing., 1969. ; J.G. Webster, "Electrical Impedance Tomography", Adam Hilger, 1990. ; J. Malmivuo, R. Plonsey, "Bioelectromagnetism", Owford University Press, 1995. ; J. D. Bronziona, "Biomedical Engineering Handbook", IEEE Press, 1995. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Biyoelektrik kaynaklar, homogen olmayan ortamlarda potansiyel |
2 | Tek bir hücrenin doku içinde oluşturduğu alan |
3 | Eylem (aksiyon) potansiyelinin oluşması ve lifler boyunca ilerlemesi |
4 | Silindirik yapılar ve bunlarda oluşan potansiyel |
5 | Transmisyon hattı kuramı |
6 | Vücut yüzeyi potansiyeli ve kalp kaynakları ile bağıntısı |
7 | Elektrokardiyogram (ECG) |
8 | Elektroansefalogram (EEG) |
9 | Ara sınav |
10 | Karşılıklılık |
11 | İleri doğru problemler ve ters problemler |
12 | Sayısal metotlar, görüntü yöntemi |
13 | Uygulamalar: Empedans pletizmografisi, Empedans tomografisi |
14 | Telafi haftası (telafi sınavı veya dönem içi tatil nedeniyle yapılamayan dersin telafisi) |
15 | Genel sınav |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam iş yükü | 30 | 85 | 280 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek