EĞİTİM
Ders Detayı
ELE794 - Biyomedikal Sinyal İşleme
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE794 - Biyomedikal Sinyal İşleme
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Doktora | 3 | 0 | 3 | 10 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Kursun amacı sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyoloji ve tıbbi alanda sıkça ortaya çıkan imlere etkin biçimde yararlanılabilmesini sağlamaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci biyomedikal çalışmalarda kullanılabilen sinyal işleme kuramının temellerini bilir, Biyomedikal sinyallerin sınıflandırılmasını ve sistem modelleme yaklaşımlarını çalışır, Biyomedikal alanı problemleri için temel sinyal işleme araçlarına sahiptir, Problem çözümleri geliştirirken uygun bilgisayar programlama araçlarını yetkin bir şekilde kullanır. Sinyal işleme ve biyomedikal uygulamalarında yapay zeka yöntemlerinin olası kullanımlarını öğrenir. |
Dersin içeriği | : | 1. Biyomedikal sinyal işlemeye giriş 2. Biyomedikal sinyallerin sınıflandırılması 3. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG 4. Hafıza ve ilinti çözümlemesi 5. Sürekli ve kesikli modeller 6. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları 7. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme 8. Görünge çözümlemesi ve sıklık alanında modelleme 9. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları |
Kaynaklar | : | Ders Notları.; ; Bruce, E.N., Biomedical Signal Processing and Signal Modeling, John Wiley &; Sons, 2001.; ; Rangayyan, R. M., Biomedical Signal Analysis: A case-study approach, IEEE; Press/Wiley Inter-Science, 2002.; ; Oppenheim, A.V., Willsky, A.S., Signals and Systems, 2nd Edt, Prentice-Hall, 1997. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Biyomedikal sinyal işlemeye giriş |
2 | Biyomedikal sinyallerin sınıflandırılması |
3 | Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG |
4 | Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EMG, EOG |
5 | Hafıza ve ilinti çözümlemesi |
6 | Sürekli ve kesikli modeller |
7 | Sürekli ve kesikli modeller |
8 | Ara sınav I |
9 | Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları |
10 | Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme |
11 | Görünge çözümlemesi ve sıklık alanında modelleme |
12 | Ara sınav II |
13 | Özellik çıkarımı, sınıflandırma |
14 | Biyomedikal alanında yapay zeka uygulamaları |
15 | Genel sınav |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam iş yükü | 32 | 81 | 256 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek