Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Tartışma, Deney |
Dersin amacı |
: |
Temel fizik ile ilgili kuramsal bilgileri pekiştirmek, bu bilgilerin uygulamasını öğrenmek ve deneysel tecrübe kazanmak. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Temel fizik derslerinde edinilen bilgileri çeşitli deneylerle uygular. Laboratuvar çalışması için gerekli olan ölçme ve çözümleme yöntemlerini bilir. Deneyde elde ettiği sonuçları kullanarak rapor hazırlar. Grup çalışması tecrübesi kazanır. |
Dersin içeriği |
: |
Deneyler için gerekli kuramsal bilgiler. Bir deneyin analizi ve hata hesabı. Ölçme. Hız ve ivme. Kuvvet ve denge. İki boyutlu uzayda çarpışma. Basit harmonik hareket. Duran dalgalar ve osiloskop. Mercekler |
Kaynaklar |
: |
Fizik Mühendiliği Bölümü tarafından hazırlanan Laboratuvar Kılavuzu.; Portis A. M. ve Young H. D., Berkeley Fizik Laboratuvarı-1, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1980. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |