EĞİTİM
Ders Detayı

FİZ103 - Fizik Laboratuvarı I

2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
Ders sorumluları
Ad Soyad Görev Şube
Dr. Emre Taşcı Ders sorumlusu 21
Dr. Buğra Yıldız Ders sorumlusu 21-22
Şubelere Göre Haftalık Program
Şube Gün, Zaman, Yer
Tüm şubeler Perşembe, 09:40 - 12:30, FIZ. LAB.

Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.

FİZ103 - Fizik Laboratuvarı I
Program Teorik saat Uygulamalı saat Yerel kredi AKTS kredisi
Lisans 0 3 1 2
Zorunluluk : Zorunlu
Önkoşul ders(ler) : -
Eşzamanlı ders(ler) : -
Veriliş biçimi : Yüz yüze
Öğrenme ve öğretme teknikleri : Tartışma, Deney
Dersin amacı : Temel fizik ile ilgili kuramsal bilgileri pekiştirmek, bu bilgilerin uygulamasını öğrenmek ve deneysel tecrübe kazanmak.
Dersin öğrenme çıktıları : Temel fizik derslerinde edinilen bilgileri çeşitli deneylerle uygular. Laboratuvar çalışması için gerekli olan ölçme ve çözümleme yöntemlerini bilir. Deneyde elde ettiği sonuçları kullanarak rapor hazırlar. Grup çalışması tecrübesi kazanır.
Dersin içeriği : Deneyler için gerekli kuramsal bilgiler. Bir deneyin analizi ve hata hesabı. Ölçme. Hız ve ivme. Kuvvet ve denge. İki boyutlu uzayda çarpışma. Basit harmonik hareket. Duran dalgalar ve osiloskop. Mercekler
Kaynaklar : Fizik Mühendiliği Bölümü tarafından hazırlanan Laboratuvar Kılavuzu.; Portis A. M. ve Young H. D., Berkeley Fizik Laboratuvarı-1, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1980.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular
1 Genel bilgilendirme ve planlama
2 Bir deneyin analizi ve hata hesabı
3 Temel fizik deneyleri
4 Temel fizik deneyleri
5 Temel fizik deneyleri
6 Temel fizik deneyleri
7 Temel fizik deneyleri
8 Temel fizik deneyleri
9 Temel fizik deneyleri
10 Temel fizik deneyleri
11 Telafi
12 Telafi
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel sınav
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Devam 0 0
Laboratuar 8 30
Uygulama 0 0
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 8 20
Sunum 0 0
Projeler 0 0
Seminer 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Ara Sınavlar 0 0
Genel sınav 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Süre (saat) Toplam iş yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuar 10 3 30
Uygulama 0 0 0
Derse özgü staj (varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) 8 1 8
Sunum / Seminer Hazırlama 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 8 2 16
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi 0 0 0
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi 0 0 0
Genel sınava hazırlanma süresi 1 6 6
Toplam iş yükü 27 12 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri Katkı düzeyi
1 2 3 4 5
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer.
4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır.
5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir.
7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.
8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar.
9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır.
11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir.
12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir.
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek