EĞİTİM
Ders Detayı
FİZ103 - Fizik Laboratuvarı I
2024-2025 Bahar dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
FİZ103 - Fizik Laboratuvarı I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 0 | 3 | 1 | 2 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Tartışma, Deney |
Dersin amacı | : | Temel fizik ile ilgili kuramsal bilgileri pekiştirmek, bu bilgilerin uygulamasını öğrenmek ve deneysel tecrübe kazanmak. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Temel fizik derslerinde edinilen bilgileri çeşitli deneylerle uygular. Laboratuvar çalışması için gerekli olan ölçme ve çözümleme yöntemlerini bilir. Deneyde elde ettiği sonuçları kullanarak rapor hazırlar. Grup çalışması tecrübesi kazanır. |
Dersin içeriği | : | Deneyler için gerekli kuramsal bilgiler. Bir deneyin analizi ve hata hesabı. Ölçme. Hız ve ivme. Kuvvet ve denge. İki boyutlu uzayda çarpışma. Basit harmonik hareket. Duran dalgalar ve osiloskop. Mercekler |
Kaynaklar | : | Fizik Mühendiliği Bölümü tarafından hazırlanan Laboratuvar Kılavuzu.; Portis A. M. ve Young H. D., Berkeley Fizik Laboratuvarı-1, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1980. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Genel bilgilendirme ve planlama |
2 | Bir deneyin analizi ve hata hesabı |
3 | Temel fizik deneyleri |
4 | Temel fizik deneyleri |
5 | Temel fizik deneyleri |
6 | Temel fizik deneyleri |
7 | Temel fizik deneyleri |
8 | Temel fizik deneyleri |
9 | Temel fizik deneyleri |
10 | Temel fizik deneyleri |
11 | Telafi |
12 | Telafi |
13 | Genel tekrar |
14 | Genel tekrar |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 8 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 10 | 3 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 8 | 1 | 8 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam iş yükü | 27 | 12 | 60 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek