EĞİTİM
Ders Detayı
FİZ137 - Fizik I
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
Ad Soyad | Görev | Şube |
---|---|---|
Dr. Meltem Babayiğit Cinali | Ders sorumlusu | 21 |
Şube | Gün, Zaman, Yer |
---|---|
21 | Salı, 13:40 - 15:30, E7 Perşembe, 13:40 - 15:30, E7 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
FİZ137 - Fizik I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 4 | 0 | 4 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma |
Dersin amacı | : | Mekanik ile ilgili temel kavramları ve kanunları öğretmek. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Ölçme, birim sistemleri, vektörler, çizgisel kinematik, çizgisel dinamik, iş, enerji, itme, momentum, dönme kinematiği, dönme dinamiği ve salınımlar hakkında bilgi sahibi olur. Mekanik ile ilgili temel yasaların anlamlarını ve bu yasaların problemlerin çözümünde nasıl uygulanacağını öğrenir. Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneğini geliştirir. Fizik ve matematik bilgilerini uygulama yeteneği kazanır. Fizik yasaları ile doğa olaylarını bağdaştırır. |
Dersin içeriği | : | Ölçme ve birim sistemleri. Vektörler. Bir boyutta hareket. İki ve üç boyutta hareket. Newton yasaları ve uygulamaları. İş ve kinetik enerji. Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu. Kütle merkezi ve çizgisel momentum. Çarpışma ve çizgisel momentumun korunumu. Dönme hareketi. Yuvarlanma, tork ve açısal momentum. Salınımlar. |
Kaynaklar | : | David Halliday, Robert Resnick, and Jearl Walker, Fundamentals of Physics, 9th Edition, John Willey & Sons, Inc., 2011.; Hough D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 13th Edition, Addisin-Wesley, 2012.; Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr., Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, 8th Edition, Brooks/Cole Cengage Learning, 2010. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Ölçme ve birim sistemleri, vektörler |
2 | Vektörler, bir boyutta hareket |
3 | İki ve üç boyutta hareket |
4 | Newton yasaları ve uygulamaları |
5 | İş ve kinetik enerji |
6 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
7 | Ara sınav |
8 | Kütle merkezi ve çizgisel momentum |
9 | Çarpışma ve çizgisel momentumun korunumu |
10 | Dönme hareketi |
11 | Yuvarlanma, tork ve açısal momentum |
12 | Salınımlar |
13 | Ara sınav |
14 | Salınımlar, genel tekrar |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam iş yükü | 31 | 34 | 150 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek