EĞİTİM
Ders Detayı
FİZ140 - Fizik II
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
FİZ140 - Fizik II
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 4 | 0 | 4 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma |
Dersin amacı | : | Termodinamik, elektrik, manyetizma ve optik ile ilgili temel kavramları ve kanunları öğretmek. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Isı, sıcaklık, entropi ve termodinamik yasaları hakkında bilgi edinir. Elektrik yükü, elektrik alan, Gauss yasası, elektrik potansiyel, elektrik devre elemanları ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgi, manyetik alan, manyetik kuvvetler, manyetik alan kaynakları, elektromanyetik indüksiyon, indüktans ve alternatif akım hakkında bilgi sahibi olur. Elektrik ve manyetizma ile ilgili temel yasalarının anlamlarını ve bu yasaların problemlerin çözümünde nasıl uygulanacağını öğrenir. Elektromanyetik dalgalar, enerji iletimi, optik (optik elemanlar ve optik sistemler, polarizasyon, yansıma, kırılma, girişim, kırınım) konusunda bilgi sahibi olur. Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneğini geliştirir. Fizik ve matematik bilgilerini uygulama yeteneği kazanır. Fizik yasaları ile doğa olaylarını bağdaştırır. |
Dersin içeriği | : | Sıcaklık, ısı, termodinamiğin I. yasası. Entropi ve termodinamiğin II. yasası. Elektrik yükü. Elektrik alan ve Gauss yasası. Elektrik potansiyel. Elektrik devre elemanları. Manyetik alan ve manyetik kuvvetler. Manyetik alan kaynakları. Elektromanyetik indüksiyon. İndüktans. Alternatif akım. Elektromanyetik dalgalar, enerji iletimi, Optik (optik elemanlar ve optik sistemler, polarizasyon, yansıma, kırılma, girişim ve kırınım) |
Kaynaklar | : | David Halliday, Robert Resnick, and Jearl Walker, Fundamentals of Physics, 9th Edition, John Willey & Sons, Inc., 2011.; Hough D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 13th Edition, Addisin-Wesley, 2012.; Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr., Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, 8th Edition, Brooks/Cole Cengage Learning, 2010. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Sıcaklık, ısı, termodinamiğin I. yasası, entropi |
2 | Termodinamiğin II. yasası, elektrik yükü, elektrik alan |
3 | Gauss yasası, elektrik potansiyel |
4 | Elektrik devre elemanları |
5 | Manyetik alan ve manyetik kuvvetler |
6 | Manyetik alan kaynakları |
7 | Ara sınav |
8 | Elektromanyetik indüksiyon |
9 | İndüktans |
10 | Alternatif akım |
11 | Elektromanyetik dalgalar, enerji iletimi, polarizasyon |
12 | Optik elemanlar ve optik sistemler, yansıma, kırılma |
13 | Ara sınav |
14 | Girişim ve kırınım olayları |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam iş yükü | 31 | 34 | 150 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek