Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım |
Dersin amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrenciye temel kimyasal ilkeleri vermek, teorik ve pratik bilgiyi birlikte değerlendirebilme becerisi kazandırmak ve böylece öğrenciyi ileride alacağı mesleki eğitim derslerine hazırlamaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
- Atomun yapısı ve atom ile ilgili teoriler, periyodik cetvel hakkında yorum yapar ve uygular, - Her türlü kimyasal tepkime için stokiyometriyi kullanarak hesaplamalar yapar, - Sıvı çözeltiler ve gazlar ile ilgili çeşitli teorileri öğrenir ve problem çözümlerinde kullanır, - Isı, iş, entalpi ve iç enerji gibi kavramları detaylarıyla bilir uygulamalar yapar, - Bağ kavramı ve bununla ile ilgili çeşitli teorileri kullanarak, kimyasal bileşiklerin geometri, bağ açısı, bağ uzunluğu, bağ enerjisi gibi özelliklerini tahmin edip yorumlar, - Moleküller arası kuvvetler ile sıvı, katı ve gazların özellikleri arasındaki ilişkiyi bilir ve ilgili alanlara uygular, - Kimyasal tepkimelerin elektrik üretiminde nasıl kullanıldığını, elektriğin nasıl kimyasal tepkimelere neden olduğunu bilir, - Kimya ile elektrik arasındaki bağlantıyı kurar. |
Dersin içeriği |
: |
Maddenin özellikleri ve ölçümü, Atomlar ve atom kuramı, Kimyasal bileşikler Kimyasal tepkimeler, Sulu çözelti tepkimeleri, Gazlar, Termokimya, Atomun elektron yapısı, Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri, Kimyasal bağlar, Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, Elektrokimya. |
Kaynaklar |
: |
Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Petrucci, Harwood, Herring Co., NewYork.; Çeviri Editörleri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy. Palme Yayıncılık |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |