EĞİTİM
Ders Detayı

ELE668 - Elektrik Güç Kalitesi

2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE668 - Elektrik Güç Kalitesi
Program Teorik saat Uygulamalı saat Yerel kredi AKTS kredisi
Yüksek lisans 3 0 3 8
Zorunluluk : Seçmeli
Önkoşul ders(ler) : -
Eşzamanlı ders(ler) : -
Veriliş biçimi : Yüz yüze
Öğrenme ve öğretme teknikleri : Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi
Dersin amacı : Dersin amacı Elektriksel Güç Kalitesi'nin tanımlanması, çözümlenmesi ve kalitesi problemlerinin çözümüne yönelik karşı önlemlerin tasarımı öğrencilere aktarılmasıdır. Bu sayede elektriksel güç kalitesi projelerinde yer alabilecek kalifiye işgücü potansiyelinin arttırılması sağlanacaktır.
Dersin öğrenme çıktıları : Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Güç Kalitesi problemlerini tanır ve sınıflandırır, Karşılaştığı bir elektriksel sorunu Güç Kalitesi problemi olarak modeller, Kurduğu problemi hangi yöntemlerle çözebileceğini, değişik yöntemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir, Derste öğrendiği teknikleri ve yöntemleri tez, proje gibi gerçek hayat uygulamalarında kullanır, Güç kalitesini iyileştirmeye yönelik gelişmiş ve güncel teknolojiler ile yasal düzenlemeleri takip edip anlayabilecek bilgiye sahip olur.
Dersin içeriği : Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim Gerilim Kalitesi Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme Reaktif Güç Kompanzasyonu EMI, Topraklama ve Bağlantılar
Kaynaklar : Roger Dugan Electrical Power Systems Quality, Mc Graw Hill Professional, 2002, 2nd Edition; Barry W. Kennedy, Power Quality Primer, McGraw-Hill Professional, 2000; Schlabbach et. Al., Voltage Quality in Electrical Power Systems,2001; J. Arrilaga, Neville R. Watson, Power System Harmonics, 2nd Edition, 2003; T.J.E. Miller, Reactive Power in Electric Systems, 1982; C. Sankaran, Power Quality, CRC Press, 2002.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular
1 Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri
2 Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri
3 Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim
4 Gerilim Kalitesi
5 Gerilim Kalitesi
6 Gerilim Kalitesi
7 Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme
8 Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme
9 Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme
10 Ara Sınav
11 Reaktif Güç Kompanzasyonu
12 Reaktif Güç Kompanzasyonu
13 Ara Sınav/Proje Sunumu
14 EMI, Topraklama ve Bağlantılar
15 Genel Sınav
16 Genel Sınav
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Devam 14 8
Laboratuar 0 0
Uygulama 0 0
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 2 2
Sunum 0 0
Projeler 1 25
Seminer 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Ara Sınavlar 1 25
Genel sınav 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Süre (saat) Toplam iş yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse özgü staj (varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) 14 5 70
Sunum / Seminer Hazırlama 0 0 0
Proje 1 30 30
Ödevler 2 5 10
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi 0 0 0
Ara sınavlara hazırlanma süresi 1 25 25
Genel sınava hazırlanma süresi 1 25 25
Toplam iş yükü 33 93 202
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri Katkı düzeyi
1 2 3 4 5
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir.
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer.
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır.
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir.
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir.
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir.
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar.
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır.
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır.
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek