EĞİTİM
Ders Detayı
ELE668 - Elektrik Güç Kalitesi
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE668 - Elektrik Güç Kalitesi
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
Dersin amacı | : | Dersin amacı Elektriksel Güç Kalitesi'nin tanımlanması, çözümlenmesi ve kalitesi problemlerinin çözümüne yönelik karşı önlemlerin tasarımı öğrencilere aktarılmasıdır. Bu sayede elektriksel güç kalitesi projelerinde yer alabilecek kalifiye işgücü potansiyelinin arttırılması sağlanacaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Güç Kalitesi problemlerini tanır ve sınıflandırır, Karşılaştığı bir elektriksel sorunu Güç Kalitesi problemi olarak modeller, Kurduğu problemi hangi yöntemlerle çözebileceğini, değişik yöntemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir, Derste öğrendiği teknikleri ve yöntemleri tez, proje gibi gerçek hayat uygulamalarında kullanır, Güç kalitesini iyileştirmeye yönelik gelişmiş ve güncel teknolojiler ile yasal düzenlemeleri takip edip anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği | : | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim Gerilim Kalitesi Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme Reaktif Güç Kompanzasyonu EMI, Topraklama ve Bağlantılar |
Kaynaklar | : | Roger Dugan Electrical Power Systems Quality, Mc Graw Hill Professional, 2002, 2nd Edition; Barry W. Kennedy, Power Quality Primer, McGraw-Hill Professional, 2000; Schlabbach et. Al., Voltage Quality in Electrical Power Systems,2001; J. Arrilaga, Neville R. Watson, Power System Harmonics, 2nd Edition, 2003; T.J.E. Miller, Reactive Power in Electric Systems, 1982; C. Sankaran, Power Quality, CRC Press, 2002. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri |
2 | Güç Kalitesi (GK) Tanımları ve Hedefleri |
3 | Güç Sisteminin Modellenmesi ve GK Çözümlemeleri Amacıyla Benzetim |
4 | Gerilim Kalitesi |
5 | Gerilim Kalitesi |
6 | Gerilim Kalitesi |
7 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
8 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
9 | Harmonikler ve Harmonikleri Yoketme |
10 | Ara Sınav |
11 | Reaktif Güç Kompanzasyonu |
12 | Reaktif Güç Kompanzasyonu |
13 | Ara Sınav/Proje Sunumu |
14 | EMI, Topraklama ve Bağlantılar |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 14 | 8 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 2 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam iş yükü | 33 | 93 | 202 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek