EĞİTİM
Ders Detayı
ELE677 - İletişimde Sinyal İşleme
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE677 - İletişimde Sinyal İşleme
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Yüksek lisans | 3 | 0 | 3 | 8 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Bu dersin amacı öğrencilere haberleşme sistemlerinde kullanılan kanal kestirme ve denkleştirme tekniklerini aktarmak ve yeni nesil haberleşme sistemlerinde kullanılan OFDM tekniği ve ilgili konuların detaylarını vermektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Kanal kestirimi ve denkleştirmenin ne olduğunu ve neden gerektiğini öğretmek Çeşitli kanal kestirme ve denkleştirme tekniklerini tanıtmak, avantaj ve dezavantajlarını göstermek OFDM tekniğinin ne olduğunu, nerede ve neden kullanılabileceğini, kısıtlarını öğretmek |
Dersin içeriği | : | Haberleşme kanallarının karakteristikleri, Kanal Kestirme: Eniyi Doğrusal Yansız Kestirici, Enküçük ortalama hata karesi kestirici, Kanal Denkleştirme: Enyüksek Benzerlikli Dizi Bulucu (Viterbi Algoritması), ZF ve MMSE/DFE denkleştiriciler, uyarlamalı denkleştiriciler, kör denkleştiricilere giriş, OFDM: OFDM sinyalleşme tekniği, OFDM?de kanal kestirimi ve denkleştirme, OFDM ile ilgili konular (PAPR, ICI, Uyarlamalı kiplenim) |
Kaynaklar | : | Proakis, Digital Communications, McGrawHill; Molisch, Wireless Communications, Wiley; Kay, Fundamentals of Statistical Signal Processing: Estimation Theory, Prentice Hall; Haykin, Communication Systems, Wiley; Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall; Goldsmith, Wireless Communications, Cambridge Univ. Press; Tse and Viswanath, Fundamentals of Wireless Communications, Cambridge Univ. Press; Proakis and Salehi, Communication Systems Engineering, Prentice Hall; Rappaport, Wireless Communications: Principles and Practice, Prentice Hall; Haykin and Moher, Modern Wireless Communications, Prentice Hall; Sklar, Digital Communications: Fundamentals and Applications, Prentice Hall; Oppenheim and Schafer, Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall; Hayes, ?The Viterbi Algorithm Applied to Digital Data Transmission?, IEEE Comm.Mag., pp. 26-32, May 2002; Casas, et al., DFE Tutorial, http://www.ece.osu.edu/~schniter/pdf/dfetutorial.pdf |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Haberleşme kanallarının karakteristikleri |
2 | Kanal Kestirimi |
3 | Kanal Kestirimi |
4 | Kanal Kestirimi |
5 | Kanal Denkleştirme (MLSE+ZF) |
6 | Kanal Denkleştirme (MMSE) |
7 | Kanal Denkleştirme (DFE, Uyarlamalı Denkleştirme) |
8 | Ara Sınav |
9 | OFDM |
10 | OFDM |
11 | OFDM |
12 | Çok kullanıcılı haberleşme |
13 | Çok kullanıcılı haberleşme |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
15 | Genel Sınav |
16 | Genel Sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 13 | 5 | 65 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 29 | 29 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam iş yükü | 43 | 76 | 240 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek