 |
Sonunda geldik. 700
km yolu içinde iki çocuk, tepesinde güm güm vuran bir
tekne olan bir Seri III Land Rover'la yapmak pek kolay
bir iş değil. Burası Gelibolu yarımadası. |
 |
Teknenin önce
içini sonra da dışını boyadım. Bu resimde Ece
dışına ilk kat boyası atılmış teknenin önünde
poz veriyor. Bir tekneyi açıkta boyamanız için başka
hiçbir çarenizin kalmamış olması gerekir. Rüzgarın
savurduğu toz topraktan sakınmak için özellikle sakin
günleri beklemem gerekti. Sinek/böcek taifesi ve
birkaç metre ilerdeki çamdan sürekli düşen iğneler
daha da kötüydü. Bu yüzden, dışına 4 kat boya
yapmama rağmen yine de istediğim gibi olmadı. |
 |
Sanırım boyamak
yerine ana sayfadaki Praamstra yapımı tekne gibi
verniklesem daha güzel duracaktı. Ama Ankara'da
ultraviyole ışını geçirmeyen vernik bulamadım.
Bunun üzerine tekneyi beyaza boyamaya, ahşap
kısımlarını da verniklemeye karar verdim. Sonuçta
ortaya çıkanı resimde görmektesiniz. Direk, bumba,
yeke ve çıtalar verniklendi, bunların dışında kalan
herşey beyaza boyandı. Yelkenin rengi
turuncu-kırmızı arası. Teknenin bitmiş halinin iki
resmini daha koydum. |
 |
Epoksi kaplamanın
üzerine hangi tür boyanın kullanılması gerektiği
devamlı tartışma konusu. Bazı boyaların uygun
olmadığı ve sertleşmeyebileceği söyleniyor.
Teknelerde profesyonellerin tercihi lineer poliüretan
adı verilen bir boya türü . Bu 8-10 metrelik bir tekne
olsaydı ne tür boya kullanacağıma ben de dikkat
ederdim kuşkusuz. Ama bu boy bir tekne için en iyisi
basit ve ucuz bir boya kullanmak. Boyadan beklediğimiz
temel görev epoksiyi ultraviyoleden koruması ve biraz
da sürtünme direnci olması. Ben alkid tabanlı
sıradan bir son kat boyası kullandım. Boyarken dikkat
etmeniz gereken şey az sayıda kalın kat sürmek yerine
çok sayıda ince kat halinde boyamanız. Yeni katın
alttaki kata iyi tutunabilmesi için katlar arasında 220
numara zımpara ile zımparalamayı unutmayın. |
 |
Türk malı alkid
boyalarda bir sorunla karşılaştım; özellikle kalın
bir kat uygularsanız kurumaları için sonsuza kadar
beklemek gerekiyor. Ben iki farklı ve meşhur marka
boyada da bunu gözlemledim. Problemin boyadan mı yoksa
tinerden mi kaynaklandığından pek emin değilim
çünkü tinerler gitgide uçuculuktan uzaklaşıp yağ
gibi birşey olmaya başladı. İlginç biçimde
verniklerde bu sorunla karşılaşmadım, belki de tiner
katılmadığındandır. |
 |
Suya iniş...
Tekneyi ailecek suya taşıyoruz. Kuzenimin elinde suya
inişte "patlatmak" üzere getirdiği bira var,
ne de olsa geleneklere uymak lazım. Şampanya bir dahaki
projeye saklanıyor. |