Haber
COVID-19 Salgını nedeniyle uzaktan öğrenime geçiş (20.03.2020)
20 Mart 2020
Değerli Öğrencilerimiz,
Covid-19 salgını nedeniyle içinde bulunduğumuz olağanüstü şartlar içerisinde ve YÖK'ün talimatları doğrultusunda üniversitemizde uzaktan çevrimiçi (online) eğitime geçilecektir.YÖK'ün verdiği talimatla ve üniversitemiz yönetiminin aldığı kararla uzaktan eğitimin 30 Mart 2020 tarihinde başlaması ve yeni bir talimata kadar bu şekilde yürütülmesine karar verilmiştir.

Tüm teorik dersler online yapılacaktır. Pratik çalışmayı gerektiren laboratuvar derslerinin ise zamanlama ve yöntemi henüz kesinlik kazanmamış olup, bu konuda nasıl bir yol haritası izleyeceğimiz, dekanlığımızın önümüzdeki zamanlarda alacağı kararlar doğrultusunda şekillenecektir. Laboratuvarların önçalışmaları ise dönem boyunca ilgili öğretim elemanlarımızın sizlere vereceği bilgiler doğrultusunda uzaktan gerçekleştirilebilir.

ELE401-402 Bitirme Projesi çalışmalarınızın uzaktan da olsa yürütülmeye devam etmesi gerekiyor. Çalışmalarınızı nasıl yürüteceğiniz konusunda ilgili proje danışmanı öğretim üyelerimiz sizlerle iletişime geçecektir.

Yine sınavların nasıl yapılacağı da henüz netlik kazanmamış olup, eğer süreç uzarsa sınavları yaz aylarına sarkıtma gündeme gelebilecektir. Bu konuda hep birlikte belirsizliğin geçmesini bekleyeceğiz.

Uzaktan eğitim için üniversitemizin Uzaktan Eğitim Merkezi (HUZEM)'in sağlayacağı uzaktan eğitim yazılımlarından yardım almamız söz konusu olacağı gibi çevrimdışı (offline) ders materyali paylaşımları ve e-posta duyuruları için bölümümüzün kendi OGR sistemi de kullanılacaktır. Dersler hem senkron hem de asenkron olarak verilebilecektir. Senkron dersler, gerçek zamanlı olarak ilgili öğretim üyesi tarafından uygun bir uzaktan eğitim yazılımı aracılığı ile yapılabilirken, asenkron dersler ilgili ders materyalinin sizlerle paylaşılması ve daha sonra soru-cevap şeklinde oturumlar oluşturulması şeklinde de gerçekleştirebileceklerdir. Öğretim üyelerimiz kendi dersleri için en uygun yöntemi belirleyip sizlerle paylaşacaktır. Çevrimiçi yapılması gereken dersler ve/veya soru-cevap seanslarının eğer aksi bir bilgi verilmemişse okulda normal derslerin yapılma saatlerine denk düşmesi muhtemeldir.

Sizlerle ana iletişim aracımız e-posta olacaktır. E-postalar gerek tüm öğrencilere yönelik, gerekse sadece ilgili dersi alan öğrencilere yönelik gönderilebilir. Ancak bazı e-posta sağlayıcıları (hotmail gibi) bizden gönderilen toplu mesajları zaman zaman spam olarak işaretleyebilmektedir. Bu, bizim kontrolümüzde olan bir durum değildir. Kullandığınız e-posta sistemlerinin ayarlar bölümüne girip gönderen adresi hacettepe.edu.tr ve ee.hacettepe.edu.tr ile biten mesajları spam olarak işaretlememesini sağlayacak düzenlemeleri lütfen yapınız. Bunun için pek çok yardım dokümanına arama yaptırınca ulaşabilirsiniz.

Öğretim üyelerimiz hazırlıklarını tamamladıkça sizlere derslerin hesapları üzerinden duyurular yapacak, bunları lütfen takip ediniz. Bazı derslerin hazırlık süreçleri 23 Mart'ı geçebilir. Ancak tüm öğrencilerimizin bu tarihten başlayarak hazırlıklı olmalarını rica ediyoruz. Kimi öğrencilerimiz Ankara dışındaki evlerine dönerken defter-kitap gibi materyallerini yanlarına almamış olabilirler. Öğretim üyelerimiz ders notlarını bu durumu göze alarak sizlerle paylaşacaktır.

Ayrıca OGR dışında senkron eğitime uyumlu Moodle gibi yazılımların da kullanılacak olması durumunda hesap açma işlemleri ve diğer bilgiler sizlere önceden iletilecektir. Bu duruma bölüm dışından alınacak zorunlu ve seçmeli dersler de dahildir.

Bu aşamada sizlerden isteğimiz,

- E-Postalarınızı sıklıkla kontrol ediniz. Bir nedenden bazı e-postaların elinize ulaşmaması (spam'a düşmesi vs.) ihtimaline karşı sıklıkla http://ogr.ee.hacettepe.edu.tr adresinden aldığınız derslerin sayfalarını tarayıp bir mesajın gönderilip gönderilmediğini de kontrol ediniz. Dersler için gönderilen tüm mesajların bir kopyası sitede ilgili sayfada da tutulmaktadır. Ayrıca her ders için ilgili dersin OGR sayfasında bir değişiklik yapılması veya e-posta gönderilmesi durumunda bölümümüzün bu tür otomatik duyurular için kullandığı twitter hesabına da (@Hacettepe_EE) bir uyarı mesajı düşmektedir, buradan da kontrol edebilirsiniz.

- Bölüm geneline yapılacak önemli duyurular için bölümümüz web sitesini sıklıkla kontrol ediniz.

- Üniversitemizin diğer birimleri tarafından yapılacak duyuruları, Öğrenci İşleri'ne beyan ettiğiniz e-posta adreslerinizden, üniversite ana web sitesinden ve ilgili birimlerin (HUZEM, Öğrenci İşleri Dairesi, Bilgi İşlem Dairesi, seçmeli dersleri aldığınız bölüm vb.) web siteleri üzerinden sıklıkla kontrol ediniz.

- Uzaktan eğitim için bir masaüstü veya dizüstü bilgisayar ve Internet bağlantısı şarttır. Eğer bilgisayarınız yanınızda değilse önümüzdeki günlerde bulunduğunuz yerde bir bilgisayar temin etmeniz gerekecektir.

Hiç bir uzaktan eğtim çalışması sizi önceden bilgilendirmeden başlatılmayacaktır. Telaşa kapılmanıza gerek yoktur. Sadece belirttiğimiz tarihten itibaren hazırlıklı olmanızı istiyoruz. Bu süreç hakkında pek çok sorunuz olabilir. Derse özel olmayan soru ve sorunlarınızı info@ee.hacettepe.edu.tr adresine e-posta ile yazabilirsiniz. Ancak gelebilecek yoğun soruları birebir şahsen cevaplamamız zor olabilir. Sorularınızı bir süre biriktirip toplu bilgilendirme de yapabiliriz. Derse özel sorularınızı ilgili öğretim üyesine gönderebilirsiniz. Ancak öncelikle size dersle ilgili bir duyuru yapılmasını beklemenizi öneririz. Bazı öğretim üyelerimiz sizlerle irtibata geçmek için bir hazırlık süresine ihtiyaç duyacaktır, bu durumu lütfen dikkate alınız.

Bu zorlu süreçte öncelikli olarak kendinizin ve çevrenizin sağlığını korumanın çok önemli olduğunu hatırlatır, sağlık ve başarılar dileriz.