Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE315 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Deney, Proje Tasarımı/Yönetimi, Diğer: ELE315 ELEKTRONİK II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Derste öğrencilere, a) Benzetim araçlarının kullanılması b) Geribesleme devrelerinin analizi c) Ayrımsal yükselteç derelerinin analizi ve tasarımı d) İşlemsel yükselteç özellikleri e) İşlemsel yükselteç uygulama örnekleri f) Sayısal devrelerin temel kavramları (BJT, CMOS vb.) konularının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Benzetim kavramını anlamıştır ve tasarım için benzetim araçlarını kullanabilmektedir, Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini analiz edebilmektedir, Ayrımsal yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, İşlemsel yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, Osilatör devrelerini analiz edebilmektedir, Sayısal mantık devrelerini analiz edebilmektedir. |
Dersin içeriği |
: |
Benzetim araçlarını gözden geçirme, Yükselteçlerde geribesleme kavramı, Ayrımsal yükselteçler, İşlemsel yükselteçler, İşlemsel yükselteç uygulamaları, Osilatörler, Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
Kaynaklar |
: |
1. A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 2009 (6th ed.) ; 2. J. Millman and C. Halkias, Integrated Electronics, McGraw-Hill; 3. R. L. Boylestad and L. Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson, 2012, (11th ed.); 4. D. Neamen, Electronic Circuit Analysis and Design, McGraw-Hill |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Benzetim araçlarını gözden geçirme |
2 |
Öğrencilere projelerin dağıtılması |
3 |
Deney 1: BJT yükselteçlerde geribesleme kavramı |
4 |
Proje: Devrelerin matematiksel analizinin yapılması |
5 |
Deney 2: Ayrımsal yükselteçler |
6 |
Proje: Devrelerin benzetim ortamında kurulması |
7 |
Deney 3: İşlemesel yükselteçler |
8 |
Proje: Devreler için malzeme tedarik edilmesi |
9 |
Deney 4: İşlemsel yükselteç devrelerinde bant genişliği, yetişme hızı ve ofsetler |
10 |
Proje: Devrelerin breadboard üzerinde kurulması ve çalıştırılması |
11 |
Deney 5: Aktif süzgeçler |
12 |
Proje: Devrelerin delikli pertinaks üzerine kurulması, lehimlenmesi ve çalıştırılması |
13 |
Deney 6: Osilatörler |
14 |
Deney 7: BJT ve JFET/MOSFET anahtarlama devreleri |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |