EĞİTİM
Ders Detayı
ELE799 - Seminer
2025-2026 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
ELE799 - Seminer
| Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
| Doktora | 2 | 2 | 3 | 20 |
| Zorunluluk | : | Zorunlu |
| Önkoşul ders(ler) | : | - |
| Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
| Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
| Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Beyin Fırtınası |
| Dersin amacı | : | Doktora öğrencilerinin araştırma yapacakları alanla ilgili yeni gelişmeleri izleyip kavraması ve bir rapor hazırlayarak sunması. |
| Dersin öğrenme çıktıları | : | Bu dersin sonunda doktora öğrencileri, araştırma yapacakları alanla ilgili yeni gelişmeleri izleyip kavrayacak ve bir rapor hazırlayarak sunacak olgunluğa gelir. |
| Dersin içeriği | : | Dönem başında ilgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| Kaynaklar | : | İlgili alanda yayınlanmış kitaplar ve süreli yayınlar |
| Haftalar | Konular |
|---|---|
| 1 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 2 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 3 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 4 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 5 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 6 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 7 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 8 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 9 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 10 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 11 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 12 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 13 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 14 | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. |
| 15 | Genel Sınav |
| 16 | Genel Sınav |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
|---|---|---|
| Devam | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 0 | 0 |
| Genel sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
| Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 17 | 238 |
| Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 220 | 220 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
| Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
| Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
| Toplam iş yükü | 29 | 240 | 500 |
| Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
| 2. | Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
| 3. | Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | |||||
| 4. | Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | |||||
| 5. | Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | |||||
| 6. | Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
| 7. | Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
| 8. | Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | |||||
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek