EĞİTİM
Ders Detayı
ELE293 - Elektrik Devreleri (Servis Dersi)
2023-2024 Bahar dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE293 - Elektrik Devreleri (Servis Dersi)
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 4 | 0 | 4 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Elektriksel sistemlerin davranışlarını matematiksel olarak modellemek. Zamandan bağımsız ve zamana bağlı değişken tepkiye sahip devreleri matematiksel olarak modellemek. Temel devre teoremlerini tanıtmak ve elektrik devre problemlerini çözebilme yeteneği kazandırmak. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; Temel devre kavramlarını ve teorilerini tanır, İşlemsel yükselteç içeren devreleri matematiksel olarak modeller ve analiz eder, İndüktör ve kapasitör gibi enerji depolayan elemanların davranışını tahmin eder, diferansiyel denklemler ve sinüzoidal analiz yaparak direnç, indüktör ve kapasitör içeren devreleri çözümler, Doğru akım veya alternatif akım içeren elektriksel devrelerde güç ve enerji analizi yapar, Derste öğrendiği kavramları ve analiz tekniklerini diğer derslere ve gerçek hayatta karşılaşabileceği sistemlere uygular. |
Dersin içeriği | : | 1. Devre Değişkenleri ve Bağımsız Devre Elemanlarının İncelenmesi 2. Direnç Devrelerinde Analiz Teknikleri 3. İşlemsel Yükselteçler 4. Endüktans ve Kapasitans 5. Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkileri 6. Sinüzoidal Durgun Durum Analizi 7. Sinüzoidal Durgun Durum Güç Analizi 8. Trafolar |
Kaynaklar | : | 1. Nilsson ve Riedel, Electric Circuits, Addison-Wesley, 9th ed., 2011. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Devre Değişkenleri ve Bağımsız Devre Elemanlarının İncelenmesi |
2 | Basit Direnç Devreleri |
3 | Devre Analiz Teknikleri ? Temel Devre Yasaları |
4 | Devre Analiz Teknikleri ? Eşdeğer Devre Analizi |
5 | İşlemsel Yükselteçler |
6 | Endüktans ve Kapasitans |
7 | Ara sınav |
8 | Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkileri |
9 | Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkileri |
10 | Sinüzoidal Durgun Durum Analizi |
11 | Sinüzoidal Durgun Durum Analizi |
12 | Sinüzoidal Durgun Durum Güç Analizi |
13 | Sinüzoidal Durgun Durum Güç Analizi |
14 | Trafolar |
15 | Genel sınav |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam iş yükü | 30 | 50 | 154 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek