Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE124 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Soru-Yanıt, Deney, Diğer: "ELE 120 Bilgisayarlar ve Programlama II" dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilerin "ELE 120 Bilgisayarlar ve Programlama II" dersi ile edindikleri programlama bilgisini uygulamalı olarak desteklemek, öğrencilerin verilen bir problemi analiz edebilmelerini, algoritma haline getirmelerini ve kurallara uygun şekilde program yazabilmelerini ve çalıştırabilmelerini sağlamak, hata ayıklama ve giderme konusunda pratik kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Verilen bir problemin girdi ve çıktılarını analiz edebilir, Problemin çözümü için algoritma geliştirebilir, Yüksek seviye bir programlama dili ile program yazabilir, Yazdığı program üzerinde gerekli düzeltmeleri ve geliştirmeleri yapabilir. |
Dersin içeriği |
: |
Program analizi. Problem çözümleme. Algoritma geliştirme. Algoritmaların program olarak uygulanması. Programlardan hata ayıklama. |
Kaynaklar |
: |
Deney Föyleri. ; İlgili eşzamanlı dersin kaynak kitapları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Kullanılan yazılımların tanıtılması |
2 |
Deney 1 için ön çalışma (rapor vb.) |
3 |
Deney 1: Basit veri türleri, konsol giriş/çıkış işlemleri |
4 |
Deney 2 için ön çalışma (rapor vb.) |
5 |
Deney 2: Fonksiyonlar ve dosya operasyonları |
6 |
Deney 3 için ön çalışma (rapor vb.) |
7 |
Deney 3: Karşılaştırma işlemleri |
8 |
Deney 4 için ön çalışma (rapor vb.) |
9 |
Deney 4: Döngüler |
10 |
Deney 5 için ön çalışma (rapor vb.) |
11 |
Deney 5: Çok boyutlu diziler veya listeler |
12 |
Deney 6 için ön çalışma (rapor vb.) |
13 |
Deney 6: Dinamik veri yapıları |
14 |
Çalışma haftası |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |