Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
ELE230 |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE456 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE456 GÜÇ ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Bu ders, lisans öğrencilerini modern güç yarı iletkenlerinin ve ilgili güç çevirgeçlerinin çalısma prensipleri ve belli başlı uygulama alanları konusunda bilgilendirmek ve, çesitli endüstriyel uygulamalar için sistem seçimi ve tasarımı becerisi edindirmek amacıyla tasarlanmıştır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci: Güç yarıiletkenlerinin karakteristiklerini ve kullanım alanlarını bilir, Güç çevirgeçlerinin çalışma prensiplerini bilir, Çeşitli endüstriyel uygulamalar için sistem seçimi becerisi edinir, Derste öğrendiği teknikleri endüstriyel uygulamalarda kullanıp, güç elektroniği sistem tasarımları yapabilir, Gelişmiş güncel güç elektroniği sistemlerini takip edip anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği |
: |
Genel tanımlar, elektronik güç dönüşümünün amaçları, uygulama alanları, güç çevirgeçlerinin sınıflandırılması Güç Yarıiletkenleri Kayıp hesapları ve yarıiletkenlerin soğutulması Doğrultucu devreleri Dört çeyrekte çevirgeç çalışması AA gerilim denetleçleri Kıyıcı devreleri Evirgeçler Güç çevirgeçleri koruma sistemleri |
Kaynaklar |
: |
Power Electronics, Lander, 3rd. Ed., Mc Graw Hill; Power Electronics: Converters, Applications and Design, Mohan, Undeland and; Robbins, 2nd Ed., John Wiley and Sons; Power Electronics ? Principles and Applications, Vithayathil, Mc Graw-Hill ; Power Electronics: Circuits, Devices and Applications, Rashid, Prentice Hall; Power Electronics and AC Drives, Bose, Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Giriş / Genel tanımlar, elektronik güç dönüşümünün amaçları, uygulama alanları |
2 |
Güç Yarı İletkenleri (Güç diyotları ? Tiristörler) |
3 |
Güç Yarı İletkenleri (Güç Tranzistörleri) |
4 |
Güç Yarı İletkenleri Sürücü Devreleri ve Uygulama Alanları |
5 |
Kayıp Hesapları ve Yarı İletkenlerin Soğutulması |
6 |
Doğrultucu Devreleri (Tek Fazlı Doğrultucular) |
7 |
Doğrultucu Devreleri (Üç Fazlı Doğrultucular) |
8 |
Doğrultucu Harmonikleri ve Geçiş Açıları |
9 |
Örnek problemler |
10 |
Dört Çeyrekte Çevirgeç Çalışması, AA Gerilim Denetleçleri |
11 |
Ara sınav |
12 |
Kıyıcı Devreleri |
13 |
Evirgeç Devreleri |
14 |
Güç Çevirgeçleri Koruma Sistemleri |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |