EĞİTİM
Ders Detayı
ELE 613 Anahtarlamalı Güç Kaynakları
2019-2020 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
Ders sorumlusu: | Dr. Işık Çadırcı | |
Yer | Gün | Zaman |
---|---|---|
SS | Cuma | 13:00 - 15:45 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz.
ELE613 - ANAHTARLAMALI GÜÇ KAYNAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANAHTARLAMALI GÜÇ KAYNAKLARI | ELE613 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Öğrencinin ELE 454 Güç Elektroniği dersini almış olması beklenir. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Modern anahtarlamalı güç kaynaklarının çalışma prensipleri ve tasarımı konusunda Yüksek Lisans öğrencilerini bilgilendirmekte ve onlara çeşitli endüstriyel uygulamalarda sistem seçimi yeteneği kazandırmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Giriş - Doğrusal güç kaynakları ile anahtarlamalı güç kaynaklarının karşılaştırılması, şebekeden izole bir anahtarlamalı güç kaynağının işlevsel devre blokları, Temel, anahtarlamalı tipte DA/DA çevirgeçler, Anahtarlamalı güç kaynağı (AGK) devre topolojileri. Anahtarlamalı güç kaynağı manyetik devre tasarımı (bobin ve transformatör), AGK denetim metodları, Yumuşak anahtarlama metodları, Çok çıkışlı güç kaynakları, Elektromanyetik uyumluluk hususları, Anahtarlamalı güç kaynağı uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Pressman, Switching Power Supply Design, 2nd Ed., Mc Graw Hill. Mohan, Undeland and Robbins, Power Electronics: Converters, Applications, and Design, 3rd Ed., John Wiley and Sons (Ch.7, Ch.10 and Ch.30). Vithayathil, Power Electronics : Principles and Applications, Mc Graw-Hill. Brown, Practical Switching Power Supply Design, Academic Press Inc. Billings, Switch Mode Power Supply Handbook, Mc Graw Hill. Unitrode (TI) Power Supply Design Seminar Notes. ON Semiconductors Switchmode Power Supply Reference Manual, 1999. Phillips Semiconductors, `Power Semiconductor Applications, Application Notes Fundamentals of Power Electronics - Lecture Notes, Erickson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş - Doğrusal güç kaynakları ile anahtarlamalı güç kaynaklarının karşılaştırılmaşı. Şebekeden izole bir anahtarlamalı güç kaynağının işlevsel devre blokları. |
2. Hafta | Temel, anahtarlamalı tipte DA/DA çevirgeçler - Çalışma Prensipleri |
3. Hafta | Anahtarlamalı güç kaynağı devre topolojileri (AGK) - Çalışma Prensipleri |
4. Hafta | AGK - Tasarım Kriterleri |
5. Hafta | AGK - Örnek Problemler |
6. Hafta | AGK Manyetik Devre Tasarımı - Manyetik Çekirdeklerin Özellikleri |
7. Hafta | AGK Yüksek Frekans Bobin ve Transformatör Tasarımı |
8. Hafta | AGK Kontrol Metodları (Gerilim ve Akım Modu Denetim) |
9. Hafta | AGK Kapalı Döngü Kontrolu |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Elektromanyetik Uyumluluk Hususları |
12. Hafta | Çok Çıkışlı AGK Uygulamaları, Yumuşak Anahtarlama Metodları |
13. Hafta | Örnek Sistemler - 1 (Mikroevirgeçler) |
14. Hafta | Örnek Sistemler - 2 (Sayısal Denetimli AGK Tasarımı) |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 35 | 93 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır | X | ||||
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | X | ||||
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | X | ||||
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | X | ||||
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek