Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Giriş düzeyinde elektronik eleman ve sistem tasarımları hakkında bilgi sahibi olma, güncel uygulamaları anlayıp yorumlayabilme |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir: Temel elektronik tasarım prensiplerini öğrenme Güncel elektronik sistemler üzerinde temel bilgi altyapısına sahip olma |
Dersin içeriği |
: |
Temel yarıiletken teorisi Diyot Uygulamaları Transistörler (BJT, JFET) Yükselteç tasarımları İşlemsel ve fark yükselteçleri ve uygulamaları A/D, D/A çevirici prensipleri Mantık kapıları tasarım prensipleri Bellek tasarımları |
Kaynaklar |
: |
1.Reed, M.L., Rohrer, R. A. , Applied Introductory Circuit Analysis for Electrical and Computer Engineering with Principles Digital Design, Prentice Hall, 1999. ; ; 2. Boylestad, R.L., Nashelsky, L.Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson Education, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Yarıiletken elemanlara giriş |
2 |
Diod tasarımı ve uygulamaları |
3 |
Diod tasarımı ve uygulamaları |
4 |
BJT ve Yükselteç tasarım prensipleri |
5 |
BJT ve Yükselteç tasarım prensipleri |
6 |
Arasınav |
7 |
JFET ve Yükselteç tasarım prensipleri |
8 |
Fark yükselteçleri ve işlemsel yükselteçler ve uygulamaları |
9 |
Fark yükselteçleri ve işlemsel yükselteçler ve uygulamaları, , sinyal şekillendirme devreleri |
10 |
Mantık kapıları |
11 |
A/D, D/A çeviriciler |
12 |
Bellekler |
13 |
Arasınav |
14 |
Seçilmiş elektronik sistemler |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |