ELE 624 Elektromanyetik Dalga Kuramı II
2020-2021 Bahar dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 25/02/2021 tarihinde güncellenmiştir.
ELE624 - ELEKTROMANYETİK DALGA KURAMI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ELEKTROMANYETİK DALGA KURAMI II | ELE624 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencilerin, elektromanyetik dalga kuramının temel ilkelerini tez çalışmalarında, bilimsel araştırmalarında ve çalışma hayatında karşılaşabilecekleri problemlere uygulayabilmeleri ve çözüm üretebilmelerini sağlamak için; Green Fonksiyonları ve çözüm teknikleri, Açıklık ışıması, Fresnel and Fraunhofer Kırınımı, Işıma sistemlerinin temelleri, antenler ve diziler, Saçılma teorisinin temelleri, `Extinction? kuramı, vector Green Fonksiyonları, Radar kesit alanı, radar denklemi ve saçılım kuramını temel örnek cisimlere uygulanması kapsamında kırınım, ışınım ve saçılma alanlarında sağlam bir temel oluşturulmasını amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir boyutlu mekanik sistemler için Green Fonksiyonu çıkarımı, Green Fonksiyonun özellikleri, Özdeğer fonksiyon serisi, türdeş diferansiyel denklem çözümü ve Fourier Dönüşümü yöntemleriyle Green Fonksiyon çıkarımı, Huygen ilkesi ve `Extinction? kuramı, Kirchhoff Yaklaşımı, Fresnel ve Fraunhofer Kırınımı, Vektör Green Kuramı, Stratton-Chu Formülü, Eşdeğerlilik Kuramı, Işıma kuramının temelleri, ve anten teorisinin tel, açıklık ve dizi antenlerde uygulamaları, Saçılma kuramının temelleri, arakesitler ve saçılma genlik fonksiyonları, Radar Denklemi, Rayleigh Saçılması, Born Yaklaştırması, Mie Saçılması, Kutupsal radar temelleri, Yalıtkan ve iletken silindir, küre ve kama gibi temel örnek cisimlerden dalga saçılmasının çıkarımı. | |||||
Kaynaklar | Ishimaru, A., Electromagnetic Wave Propagation, Radiation and Scattering, Prentice Hall, 1991. Kong, J.A., Electromagnetic Wave Theory, John Wiley, 1986. Balanis, C.A., Advanced Engineering Electromagnetics, John Wiley, 1989. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bir boyutlu mekanik sistemler için Green Fonksiyonu çıkarımı, |
2. Hafta | Özdeğer fonksiyon serisi, türdeş diferansiyel denklem çözümü ve Fourier Dönüşümü yöntemleriyle Green Fonksiyon çıkarımı, |
3. Hafta | Kartezyen, silindirik ve küresel geometrilerde çift-kutuplu uyarımında Green Fonksiyonu uygulamaları |
4. Hafta | Huygen ilkesi ve `Extinction? kuramı, |
5. Hafta | Kırınım kuramı, Fresnel ve Fraunhofer Kırınımı |
6. Hafta | Hüzme dalgalar, Goos-Hanchen Etkisi |
7. Hafta | Vektör Green Kuramı, Stratton-Chu Formülü, Eşdeğerlilik Kuramı |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Işıma kuramının temelleri, ve anten teorisinin tel antenlerde uygulamaları |
10. Hafta | Açıklık ve dizi antenleri |
11. Hafta | Saçılma kuramının temelleri, arakesitler ve saçılma genlik fonksiyonları, Radar denklemi, Rayleigh Saçılması, Born Yaklaştırması, |
12. Hafta | Kutupsal radar temelleri, Stoke parametreleri, Dairesel ve eliptik arakesitlere uygulanması |
13. Hafta | Yalıtkan ve iletken silindirlerden düzlem dalga saçılmasının çıkarımı, Büyük silindirler ve Watson Dönüşümü |
14. Hafta | Yalıtkan kürelerden Mie Saçılması, ve çift-kutuplu ile aydınlatılan kamalardan saçılma |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 25 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 35 | 122 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır | X | ||||
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | X | ||||
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | X | ||||
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | X | ||||
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek