ELE 446 Mikrodalga Teknikleri II
2020-2021 Bahar dönemi bilgileri
Ders sorumlusu: | Dr. Birsen Saka | |
Yer | Gün | Zaman |
---|---|---|
Online | Salı | 10:00 - 12:45 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 26/02/2021 tarihinde güncellenmiştir.
ELE446 - MİKRODALGA TEKNİKLERİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKRODALGA TEKNİKLERİ II | ELE446 | 8. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ELE445 Mikrodalga Teknikleri I | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Diğer: ELE448 MİKRODALGA TEKNİKLERİ LABORATUVARI II dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders mikrodalga frekanslarında temel tasarım teknikleri ile ilgilidir. Dersi tamamlayan öğrencilerin, pasif mikrodalga elemanlarını ve devre bloklarını tanıması, Butterworth veya Chebychev gibi temel filtreleri tasarlayabilmesi, filtre tasarımlarını iletim hatları ile gerçekleyebilmesi, mikrodalga yükselteç tasarlayabilmesi, mikrodalga rezonatör tasarlayabilmesi, tasarım adımlarında mikroşerit ve benzeri yapıları kullanabilmesi, mikrodalga devre teori ve tekniklerinde daha detaylı analiz ve tasarım çalışmalarına hazır duruma gelmesi dersin amaçlarıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Düzlemsel iletim hatları. Pasif mikrodalga elemanları. Seri ve paralel rezonans devreleri. Periyodik yapılar, k-beta diyagramları. Mikrodalga filtre tasarımı ve gerçeklenmesi. Mikrodalga yükselteç tasarımı. | |||||
Kaynaklar | 1) Ders notları. 2) Microwave Engineering, D. M. Pozar Addison Wesley. 3) Foundations For Microwave Engineering , R. E. Collin, McGraw-Hill. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Düzlemsel iletim hatları |
2. Hafta | Rezonatör temelleri |
3. Hafta | Rezonatör tipleri ve tasarımı |
4. Hafta | Periyodik yapılar ve analizleri |
5. Hafta | Pasif mikrodalga elemanlar: Güç bölücüler, yalıtıcılar ve sirkülatörler |
6. Hafta | Pasif mikrodalga elemanlar: Bağlaçlar |
7. Hafta | Ara Sınav I |
8. Hafta | Temel filtre tipleri |
9. Hafta | Araya giriş kaybı ile filtre tasarımı |
10. Hafta | İletim hatları ile filtre gerçekleştirimi |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Aktif mikrodalga devreler ve temel tanımlar |
13. Hafta | Koşulsuz kararlı transistörlerle yükselteç tasarımı |
14. Hafta | Yükselteç uyumlama devrelerinin tasarımı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 70 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 31 | 67 | 183 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek